Ürdün Jordan Vadi Rum Safari

Vadi Rum Çöl Kampı

13 Kasım 2017 Pazartesi

Ürdün’ün Kızıldeniz’e açılan kapısı Akabe’yi gezdikten sonra akşam üzeri Vadi Rum’un giriş kapısı visitor center deniliyor. Gelerek bilet aldık. Tekrar döndük.2 km kadar geldiğimiz yöne giderek kalacağımız Rehayeb Çöl Kampının giriş bölümünde bizi bekleyen jibe bindik. Şoförümüz ertesi gün bizi aynı yerde bekleyip alacak.  Jiple 5 km. kadar çölde gittikten sonra kamp alanının kapısına geldik. Bizi orda karşıladılar ve valizlerimizi 2 numaralı çadırımıza götürdüler. Çadırlar kare şekline olup dışları yeşil beyaz çizgili kilimlerle kaplanmış. İçerde yataklar ve tuvalet, banyo,battaniye vardı. Gece ışık olmadığından elimize şarjlı  fener verdiler. Nitekim gece o fener çok işimize yaradı. Saat 17.00 civarıydı. Hemen odamıza valizleri koyduk.Jipin arkasına mı bineceğimizi yoksa içinde mi oturacağımızı sordular. Genelde safari yapan gençler hep arkaya biniyorlar. Biz içeriye oturduk. Şoför bizi 3 saat çölde gezdirdi. Develere rastladık. Bir kanyona götürdü.Fil şeklinde görünen bir başka kayalığa gittik. Türklerin, yerin 800 metre altında su buldukları yeri gösterdi. Sonra bir tepenin ardına batan güneşi seyrettik. Çölde kum çok yumuşak olduğundan  arabalar batabilir ama jipi kullananlar artık bu işin uzmanı olmuşlar. Çölde 3 saat dolaştık ama batmadık. Daha sonra kampa hava karardığında dönebildik.

Kampın ortasındaki açık alana akşam ateş yakıyorlar. Etrafındaki açık sedirlerde oturuluyor. Onların arkasında da üstleri kapalı, önleri açık olup içlerine yine sedirler konmuş oturma yerleri var. İster içeride oturun, ister dışarıda. Daha sonra kumun altında pişirilmiş bizdeki kuyu kebabı gibi etlerin kumun altından çıkarılması gösteri şeklinde yapılıyor. İkramlar ise açık büfe şeklinde. Çok doyurucu. Hayatımda yediğim en güzel kebaptı. Eti, pilavı, tatlısı her şeyiyle nefisti. Bu kampı idare edenleri tebrik ediyorum. Haaa. Unuttum  bir de çölde gezerken bir bedevi çadırına misafir olduk. Çadır sahibi rebab denilen müzik aletiyle bize konser verdi. Biz de ona zorla bahşiş verdik. Fakat kabul etmek istemedi ve amber taşı hediye etti. Şimdi evde mis gibi kokuyor. Yemekten sonra kampta Arap müziği çaldılar fakat biz yorgun olduğumuzdan yattık. Gece çöl soğuk olduğundan battaniye ile yatılıyor. Sabah 7.00 de kalkıp kahvaltımızı yaptık. Saat 9.00 civarında bizi aldıkları noktada şoförümüze teslim ettiler.