ÜRDÜN JORDAN PETRA

Petra Dünyanın yedi harikasından birisi

12 Kasım 2017 Pazar

11 Kasım 2017 Cumartesi akşamı  saat 20.00 de “visitor center “denilen Petra’ya giriş kapısına en yakın bulunan ve  memnun kaldığımız La Maison adlı otele geldik. Yemekten sonra yorgun olduğumuzdan hemen yattık.

Petra aslında büyük bir kasaba ve bir çok otel, restoran ve ev bulunuyor.Çünkü Petra Antik Kentini görmeye çok fazla turist geliyor. Bunların ihtiyaçlarını karşılamak için  5 yıldızlı otelden pansiyonlara kadar her türlü otel, restoran ve kafe yapılmış. Hediyelik eşya dükkanlarından marketlere kadar her şey var. Onun için kasabada kalınacak yerin giriş kapısına uzaklığı önemli.Neyse sabah saat 8 de Bassam bizi arabayla aldı. Buraya giriş çok pahalı bir kişi 50 Dinar yani 5,5 ile çarparsak 300 Tl civarında. 2kişi 600 tl. Yalnız THY biletini gösterenlere  yüzde 17 indirim yapılıyormuş. Bassam biletlerimizi alarak bize verdi. İçeri girdik. Biraz yürüdükten sonra Antik Petra’ya gidecek faytonların olduğu yere geldik. 2,5 kilometre yolu ya yayan yürüyerek  gidiyorsunuz. Bu yaklaşık 1-2 saat sürüyor. Ya da faytona binip 15 dakikada gidiyorsunuz. Fakat fayton da kişi başı 125 Tl. 2 kişi 250 Tl ödeyerek sıraya girdik. Faytonlar tek tek gidip geldiği için yarım saatte sıra geldi. Hangi faytonla gitmişseniz dönüşte saat veriyorsunuz mesela 16.00, o fayton gelip sizi alıyor.Neyse bindik. At koşturarak gidiyor, yollarda çok kötü ve arnavut kaldırımı taşlar ve bazı yerler de toprak olduğundan araba feci hoplatıyor.Bel fıtığım nüksedecek diye korktum.Koştura koştura giderken siq denilen çok dar kanyondan  geçiliyor ve bazı yerlerde gökyüzü dahi görünmüyor. Yol o kadar dar ki bazı yerlerde yürüyen turistler kenara çekilerek yol veriyor. Neyse o yolu hoplaya zıplaya 15 dakikada aldık ve siq bitti. Karşımızda taşlara oyularak yapılmış muazzam Khazne denilen kaya mezarı gördük.

Dünyanın yeni yedi harikasından biri olan Petra Antik Kenti, gerçekten görülmeye değer. M.Ö.2.yüzyılda Nebati Uygarlığı tarafından inşa edilen Petra,dağlara ve kayalara oyulmuş, kazınmış bir mimari harikası. Siq denilen kanyonların arasına gizlenmiş bir saklı kent. Unesco tarafından Dünya Kültür Mirası listesine alınmış. Amman şehir merkezine çok yakın. Antik kentin her metrekaresi ve kültür izleriyle dolu. Khazne denilen kısımda develerle 5 dinara tur atılıyor. Tam karşısında hediyelik eşya satılan barakalar ve banklar mevcut.Yüzlerce turist devamlı geliyor. Kalabalıktan resim çekmek bile hayli zor.Hazine binası, manastır, kaya mezarları, tiyatro burada. İkinci bir siqi yürüyerek ya da eşekle gitmek zorundasınız. O kısma fayton giremeyecek kadar dar. Eşekler de çok pahalı bir kişi 250 Tl. civarında. Biz de o kanyonu yürüdükten sonra yine açık bir alana geldik. Orada da antik tiyatro kalıntıları ve Khazneye benzeyen kayalara oyulmuş bir çok yapı gördük. Kaya mezarlarını resimledik.

Sonra Khazneye dönerek bol bol etrafı seyrettik. Saat 16.00 civarında faytona binerek geri döndük. En sert kayalardan oyularak yapılmış Petra güneş ışınları altında gül rengi görünümüyle parıltılar saçıyordu ve biz de güzel bir güne denk gelmiştik. İndiana Jones and the last Crusde filminin burada çekildiğini duyduk.

Daha sonra Bassam bizi bir lokantaya götürdü ve Mansaf denilen etli pilavı yedik. Fakat o kadar büyük bir tabakta getiriyorlar ki iki kişi dahi bir tabağı yiyemez. Üstüne de ayran dökülüyor.  39 Dinar yani 225 tl ödedik. Otele döndük.