Tortum Gölü Ve Tortum Şelalesi

23 Eylül 2014 Salı

Dün güzel bir yolculuk yaparak Doğubeyazıt’tan Erzurum’a geldik. Taşlıçay ve Ağrı’dan geçtik. Yollar çok güzel yapılmış. Geçtiğimiz ovalar yemyeşildi. Gece Erzurum’a geldiğimizde bütün uğraşılarımıza rağmen sosyal tesislerde yer bulamadık. Neyse merkezde Otel Amiller ‘de yer vardı. Gecesi 100.-Tl’den bu otelde kalmaya karar verdik. Güzel bir otel, bir de ulaşım vasıtalarına çok yakın. İyi bir seçim yapmışız.

Sabah kahvaltıdan sonra bir taksi ile garaja geldik. Erzurum-Artvin yolu üzerinde bulunan Uzundere ilçesine gitmek için biletimizi aldık. Tortum Gölü sapağında beklerken gölü ve şelaleyi gezmeye giden nişanlı bir çift ile tanıştık. Bizi de arabalarına aldılar.

Önce Tortum Gölüne gittik. Tortum Gölü 1700 yıllarında bugün Balıklı Köyü diye bilinen bölgenin batısında bulunan Kamerli Dağının bir bölümünün, oluşan bir heyelan ile Tortum Çayının önünü kesmesi ile oluşmuştur. Çay yatağı kapanınca Tortum Çayı kendisine yeni bir yatak oluşturarak Tortum Şelalesini meydana getirmiştir. Tortum Gölü
kenarındaki tesislerde alabalık yemeyi tavsiye ediyorum.

Tortum Şelalesi, Tortum Gölünün sonunda bulunmaktadır. Uzundere ilçesine 35 km. mesafededir. Şelale 22 metre genişliğinde ve 48 metre yüksekliğinde olup Mayıs-Temmuz aylarında eriyen karlar nedeniyle aşağıda dev bir kaynayan kazan oluşturmaktadır. Şelalenin bulunduğu bölgede içinde oturma ve seyir alanları bulunan park ve piknik alanları yapılmıştır. Merdivenlerle şelalenin döküldüğü yere kadar inilmektedir. Karşı tarafta Hes tesislerinin bulunduğu kısımdan da merdivenlerle çıkılabilmektedir. Hes tesisinde elektrik üretimi yapılmaktadır. Şelalenin bulunduğu piknik alanında ve balık yiyebilecek çok sayıda tesis bulunmaktadır.

Afrika’da Zambezi Nehri üzerinde bulunan Victoria Şelalesi 120 metre ile birinci, ABD Niagara Şelalesi 51 metre ile ikinci, Tortum Şelalesi ise 48 metre ile dünyanın en yüksek üçüncü şelalesidir.

Göl ve şelaleyi gezdikten sonra nişanlı çift bizi arabalarıyla Erzurum-Artvin sapağına bıraktılar.

Benzer Yazılar

Erzurum Dadaşlar Diyarı 24 Eylül 2014 Salı Yusufeli'nden akşam üzeri ayrılıp Erzurum'a döndük. Yorgun argın otel Amillere geldik. 25 Eylül 2014 Çarşamba Sabah kahval...