Tebriz İran’ın Parlayan Yıldızı

17 Eylül Pazartesi 2018

Tebriz
Şiraz’dan kalkacak Aseman Hava yolları uçağına binerken İsfahan’dan aldığımız tablolar nedeniyle ben kadınlar tarafından geçerken büyük problem yaşadım. Güvenlik elemanları tabloları uçağın içine alamayacağımı alt bagaja vermem gerektiğini söylediler. Bende tablolar camlı olduğundan veremeyeceğimi söyledim. Bayağı tartıştık. Sonunda müsaade ettiler.Öbür tarafta eşime hiçbir şey demeden geçirmişler. Neyse gece Tebriz’e gelerek doğru otele gittik.Otelimiz Ahrab Otel. Çok temiz ve güzel bir otel. Çalışanların hepsi Türkçe biliyor.Bizimle çok ilgilendiler. Hepsi yardımcı oldu. Onlara tekrar tekrar teşekkür ediyoruz.
18 Eylül Salı 2018
Güzel bir kahvaltıdan sonra bir taksi ile anlaştık. Bizi El Goli Park Tebriz Gölü), Şairler Anıtı, Kabud Mescid denilen Gök Mescid,Saat Kulesi, Belediye binasını gezdirdi. Alışveriş yaptık. Otele döndük. Saat 18.00de tekrar çıktık.Kapalıçarşıya gittik. 111 ve 124 nolu otobüsle gidiyor ve 50 kuruş. Otele yakın durağın adı balkabağı. Yanında da Gülistan Parkı bulunuyor. Akşam üzeri açık pazar kuruluyor.
18 Eylül Çarşamba 2018
Dönüş için Van minibüslerinin kalktığı yere gittik.
İran harika bir ülke. Yine gitmeyi isterim.