Kars Tarihin Penceresinden Serhat İllerine Bir Yolculuk

18 Eylül 2014 Perşembe
Sabah saat 9.30 da evden çıktık.Kavacık otobüs durağından E-3 numaralı otobüse binerek Sabiha Gökçen Havaalanına gittik.12.50 uçağı ile 1,5 saatte Kars’a geldik.
Kars Havaalanından şehre gitmek için otobüse bindik. Polisevinde kalmaya karar verdik. Genelde polis evi, öğretmenevi, DSİ tesisleri gibi yerler halka açık.Fiyat olarak burası bize daha uygun geldi. Odamıza yerleştikten sonra civarı görmek için dışarıya çıktık.
18-19-20-21 Eylül tarihlerinde Kars, Ani Harabeleri ve Çıldır Gölünü gezdik.

Güneşin Anadolu topraklarıyla ilk buluştuğu serhat ilimiz Kars; tarihi, mimarisi, folkloru ve kültürü ile ayrıca Orhan Pamuk’un “ Kar” romanına konu olduğu için de dünyanın her tarafında tanınan bir şehrimizdir.
40 yıllık Rus işgali zamanında yapılan ızgara şeklinde şehir planı, zamanında Karslı olan, Slav asıllı ve savaş karşıtı, domuz eti yemeyen Malakanları, camiye çevrilmiş eski kiliseleri, restore edilmiş ve edilmeyi bekleyen Baltık-Rus mimari örnekli binaları, halk aşıklarının atıştığı şenlikleri, kaz eti kültürü ve 193 çeşidinden dokuzu tescilli kaşar peynirleri ile Kars; eşsiz ama hafızası derin yaralarla dolu bir sınır şehrimizdir.
Kars, Anadolu’nun Kafkasya ve Orta Asya’ya açılan kapısı ve İpek Yolunda verimli ve stratejik topraklara sahip konumu ile işgal ve savaşların, acı insan hikayelerinin geçtiği hafızası derin yaralarla dolu olup GAZİ adını fazlasıyla hak etmektedir.
Kars’ın meşhur yemekleri arasında tandırda kaz asması, kazayağı ile yapılan erişte pilavı sayılabilir.
Kars’ın yöresel oyunlarından ”Hoş Gelişler Ola Mustafa Kemal Paşa” ve “Şeyh Şamil” sayılabilir.
Uçakla 1,5 saat süren yolculuk ile gelinen Kars’ın kışı güzel; baharı ayrı güzeldir.
Kars’ta Gezilecek Yerler:
Kars Kalesi:860 yıldır şehri tepeden seyreden bu heybetli kale 1153 yılında Selçuk Sultanı Melik İzzettin tarafından yaptırılmıştır. 1386 yılında Timur tarafından yıkılmış, 1579 da Sultan 3.Murat tekrar onartmış, 93 Harbinde(1877-1878)yani Osmanlı-Rus Savaşında Ruslar tarafından tekrar tahrip edilen 220 burçlu kale surları ile birlikte halen ayakta duruyor.
Kars Tabyaları, Vali Konağı, PTT Binası, Tren Garı, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Konağı, Ebul Hasan-i Harakani Türbesi, Evliya Camisi, Kümbet Camisi, Beylerbeyi Sarayı, Yusuf Paşa Camisi, Taşköprü, Namık Kemal Evi, Hamamlar, Osmanlı Evleri, İsmet Paşa İlkokulu, Fevzi Paşa İlkokulu, Merkez Camisi, Çoban Kilisesi, Surp Gregor Kilisesi.

Benzer Yazılar

Kars Ani Antik Kenti 20 Eylül 2014 Cumartesi Kars'ta kaldığımız polis evinde nefis bir kahvaltıdan sonra kapıda bekleyen taksi ile Ani Antik Kentini gezmek üzere yola çık...
Çıldır Gölü Ve Şeytan Kalesi 21 Eylül 2014 Pazar Sabah Çıldır Gölüne gitmek üzere bir taksi ile 240.-TL'ye anlaştık. Kars ve Ardahan ili sınırları içerisinde kalan göl 123 metr...