Press enter to see results or esc to cancel.

Şiraz Şairler Ve Güller Diyarı

16 Eylül 2018 Pazar

Şiraz

Persepolis’i gezdikten sonra akşam üzeri Şiraz’a geldik.Şiraz’a girerken sağda bir levhada  “Kur’an Kapısı” yazısı görülüyor. Yolun bir tarafı trafiğe kapatılmış. Bu  betondan tak şeklindeki içinden geçilen kapı restore ediliyor. Yolun sağ tarafı dağlık ve yeşilliklerle kaplı ve yukardan dökülen bir şelale görülüyor.Resimler çektikten sonra yola devam ederek kalacağımız Arg Hotel’e geldik.Otel sokak arasında ve şehir merkezinde olduğu için bayağı aradık. Otelin tepesindeki levhayı görmemize rağmen bayağı dolaştık ve otele vardığımızda gece olmuştu. Çok yorulduğumuzdan hemen odamıza çekildik.

17 Eylül 2018 Pazartesi

Sabah nefis bir kahvaltıdan sonra eşyalarımızı da alarak otelden ayrıldık. Zira şehri gezdikten sonra havaalanına gideceğiz.

Şiraz, İran’ın güneyinde bir şehir. Tarihi M.Ö.550 yıllarına dayanan ve ilk Pers İmparatorluğu olan Ahameniş İmparatorluğu zamanında kurulmuş.Sasaniler döneminde başşehir olmuş. Zend Hanedanından Kerim Han zamanında Şiraz’a gösterişli yapılar yapılmış. Kendini Hz. Muhammed’in(SAV) vekili ilan eden Kerim Han, bir çok yapıya ” vekil” adını koymuş.

İlk ziyaret ettiğimiz yer Kerim Han Kalesi oldu. Kalenin giriş kapısının üstündeki çinide İran’lı pehlivan Rüstem’in beyaz bir devi öldürmesi tasvir ediliyor. Kaleye biletle giriliyor. Saat 10.00 açıldığından bayağı bekledik. Kale şehrin ortasında.Kaleye girdiğinizde bir bahçe ve havuz sizi karşılıyor. Saray 4 bin metrekare alana kurulu.4 tarafında  her biri 14 metre yükseklikte 4 burç var. Kerim Han’ın yaşadığı saray bu kalenin içinde. Buranın yapımında 12.000 işçi çalışmış. Pehlevi  Hanedanının zamanında ise burası hapishane olarak kullanılmış. Beni etkileyen saraydaki cam işçiliği oldu.Rengarenk camlar güneşin de vurmasıyle insanı büyülüyor.Buraya çok yakın olan Vekil Kapalıçarşısını gezdik. İran’ın ipek halıları harika.  Daha sonra Vekil Camisini gezdik.Daha sonra Şah-ı Çerağ Türbesine gittik.Burası da bir kompleks. Sadece bir türbe değil. Buraya çarşafla giriliyor. Şah Çerağ” ışıkların şahı” anlamına geliyor.  Muharrem ayı da olduğundan çok kalabalıktı.Burası Şiiler için çok önemli. 12 İmamdan Hz. Rıza’nın kardeşi Emir Ahmed’in türbesi burada yer alıyor. Etraftaki dükkanlarda Muharrem ayı ile ilgili eşyalar(davullar, zincirler v.s.) satılıyor.

Şiraz’ın en önemli yapılarından Hafız’ın kabrine doğru yola koyulduk.Hafız İran’ın meşhur    şairlerinden. Türbesi geniş bir bahçenin sonunda . Ortada havuzu olan bir yoldan giriliyor.   Merdivenle çıkılan  bir bölümde mermer bir lahit var. Bahçe güller içinde. Ziyaretimizi tamamlayarak  Şiraz havaalanına geldik. Biletimizi Van’da Aseman Havayollarından 242.-Tl’ya  almıştık.Buradan Tebriz’e gideceğiz. Karadan gitseydik bu yol en az 15 saat sürerdi. Şiraz Havaalanı çok küçük. Uçağımız bir saat geç kalktı. Bu zaman zarfında herkes bizimle ilgilendi ve yardımcı oldu. Saat 20.10 da uçağımız kalktı.