Mısır Şarm El Şeyh

2 Mayıs 2015 Cumartesi

Sina Yarımadasının en güneyinde, Kızıldeniz’de bir cennet. Çölün ortasında bir vaha.Yüzlerce 5 yıldızlı otelin bulunduğu Şarm El Şeyh, aynı zamanda bir dalış merkezi. Yılın 12 ayında turizme açık bu tatil merkezinde tüplü dalıştan, yunuslarla yüzmeye kadar her türlü olanak mevcut.
Saat 18.15 te evden çıktık.E-3 nolu otobüse binerek 19.45 te Sabiha Gökçen Havaalanına geldik. 23.25 uçağı ile 2 saatte Şarm El Şeyh’ ulaştık. Saat 1.30 da rahatlıkla pasaport kontrolünden geçerek ve 15 dolar ödeyerek anlaştığımız taksi ile Şarm El Hayat adlı otelimize vardık.

Şarm El Şeyh, gece ışıl ışıl ve geniş caddeleri ile çok çok güzeldi. Otelimiz Mısır sfenksleri ile dekore edilmiş, çok büyük bir otel. Gece 0.4 te yatabildik. Saat 7.00 de de kalktık. Açık büfe kahvaltıdan sonra dışarı çıktık.20 metre ötede yolun sağında “Sharm Happy Tour”firması ile 150 Dolara Kahire’ye gitmek ve Kahire’de piramitleri gezmek ve otelimize bırakılmak üzere anlaştık.

Daha sonra 1 dolar ödeyerek bindiğimiz minibüsle 35 dakikada Old Market denilen eski şehre geldik. Küçük bir köy havasındaki Old Market hediyelik eşya dükkanları ve restoranlar, kafelerle doluydu. Öğleyin Muhsin Restoranda iki kişi 100 Mısır Poundu ödeyerek karışık et yedik. Çok nefisti. Restoranlarda et yemekleri çok güzel fakat temizlik yok.Old Markette büyük ve tarihi bir cami var. Restorasyonu yapılıyor.
Old Marketteki geziden sonra sahil yolundan yürüyerek otele döndük.3 Mayıs gecesi tur şirketi bizi otelimizden alarak Kahire otobüsüne bindirdi. Sabah bizi Kahire’de tur rehberi karşılayacak.

Benzer Yazılar

Rusya Gezisi Petersburg 9 Ağustos 2014 Cumartesi Otelimiz indiğimiz tren garına 250 metre uzaklıkta bulunan Ligovski Caddesi üzerindeki İbis Otel. Gezdiğimiz ülkelerde gen...
Güney Mısır Luksor Tapınakları 10 Mayıs 2015 Pazar Karnak Tapınaklarını gezdikten sonra Luksor'a döndük. Bir lokantada bumbar dolması ve pilav yedik. Faytonla şehri ve papirüs im...