Güneydoğu Asya’nın Kalbi Malezya Kuala Lumpur

9 Şubat 2016 Salı

Malayca ‘da” çamurlu kavşak” anlamına gelen adıyla Malezya’nın göz kamaştırıcı başkenti Kuala Lumpur, Asya’nın en enteresan şehirlerinden biri. Kuala Lumpur pek çok dini ve kültürü birleştirmiş.

Kuala Lumpur’da yapılacak ve görülecek çok şey var. Şehir, mimari şaheserler, peyzajlı parklar, savaş öncesi binalar ve pek çok çekiciliği barındırır. Ulaşım ağları ile her yere kolayca ulaşılır.

THY ile 9 saatte KL’ye uçtuk. Uçakta tanıştığımız ve KL’de doktora yapan Mustafa Bey bize Malezya hakkında bilgi verdi. Havaalanından şehre giden tren biletleri 55 ringite çıkmış. 2 kişi 110 ringit tuttuğundan bize taksi ile gitmemizi tavsiye etti. Biz de otele kadar 102 ringite saatli taksi ile geldik. Ancak pazarlık ederek 70-80 ringite de gelebilirmişiz.” Ancasa Hotel and spa” adlı otelimizde 12 katta kaldık. Pencereden Petronas ikiz Kuleleri ve KL TV. Kulesi görünüyordu.Chine Town ise otelin hemen yanı başındaydı.

Valizlerimizi odamıza bırakarak Çin sokak lokantalarının bulunduğu Chine Town ve Çin hediyelik eşyalarının satıldığı Petaling Street’i gezdik. Aynı zamanda pek çok masaj salonu vardı.İnsanlar masaj yaptırmak için sıra bekliyorlar.Ben de 50 ringit(12,5 dolar veya 40 TL) vererek 45 dakika ayak ve sırt masajı yaptırdım.

Daha sonra otele döndük.Malezya yemekleri çok değişik.Bizim kültürümüze hiç uymuyor. Çok baharatlı ve soslu.Dolayısıyla orada aç kalmamak için buradan konserve ve kepekli ekmek götürmüştük. Akşam yemeğini odamızda yedik.

10 Şubat 2016 Çarşamba

Sabah 7.30 da kahvaltı salonuna gittik.Ancak bize uygun olarak sadece yumurta,salatalık , kepekli ekmek ,çay veya süt vardı. Yani bizim gibi kahvaltı kültürleri de yok. Onlar sabahleyin yiyiyorlar.İyi ki zeytin, peynir götürmüşüz.8 gün kendi götürdüğümüz zeytin ve peynir ile idare ettik. Allahtan ekmekleri var.Daha evvel gittiğimiz bazı ülkelerde o da yoktu.Yalnız Malezya’da meyve çok bol.Şekeriniz yoksa bol bol meyve yiyebilirsiniz.

Daha sonra bir durak ötede Pasar Seni’de bulunan Geo Hotel’in önünden kalkan “Hop On Hop off”denilen üstü açık turist otobüsüne 24 saatlik bilet aldık.(45X2=90RM)
24 saat içinde istediğiniz yerlerde inip bir sonraki otobüse binebiliyorsunuz.

SRİ Maha Mariamman Temple denilen içi ve dışı çok süslü meşhur Hin Tapınağında düğüne rastladık. Gelin-damat ve ailesiyle resimler çekildik. Bizdeki camilerde olduğu gibi onların tapınaklarında da ayakkabı çıkarılıyor. Sari denilen kıyafetleri ve takıları çok güzel,gözalıcı renklerde. Bu çarpıcı Hindu tapınağı ülkenin en eski ve tapınaklarındandır.Kapı kulesi 22 metre yükseklikte ve revak Hindu tanrılarının ustalıklı oyma tasvirleri ile donatılmıştır. Hindu tanrıları arasında altın ve değerli taşlarla süslü tanrıça Sri Maha daha da göz kamaştırıcıdır.

Malezya Kralının resmi ikametgahı olan Istana Negara, geleneksel Malay ve İslam sanatının birleştirildiği bir yapı olup eski sarayın yerine 2011 yılında resmi saray olarak ilan edilmiş.

Milli Sultanlık Sarayı’nın(Istana Negara) kapısı kapalı içerisi gezilmiyor. Kapının iki tarafında atlı iki asker bekliyor.Arada çıkıp gösteri yapıyorlar.Malezya Turizm bürosunun önünden geçerken otobüsümüzü durdurup bize” hoş geldiniz “dediler ve mandalina ikramında bulunup tek tek elimizi sıktılar.Merdeka Özgürlük Meydanı, Sultan Abdul Samed Binası,Kuş Parkı, Orkide Bahçesi, Chine Town,dünyanın en uzun 7.kulesi olan 421 metre yüksekliğindekiKL TV Kulesi, Central Market denilen Kapalıçarşı,
Pasar Seni(Açık pazar),Bukit Bintang(Bağdat Caddesi gibi meşhur markaların bulunduğu cadde),Jamek MosQue denilen büyük cami. Caminin minareleri çok güzel, ancak etrafında inşaat var. Caminin dışardan görüntülenmesi mümkün olmadı.

Akşam 20.00 Petronas ikiz kulelerinin bahçesinde yapılan su ve ışık gösterilerini seyretmeye gittik.4519 metre yükseklikte,tüm ihtişamıyla duran kuleler modern Malezya’nın dünyaca bilinen simgesidir. Sadece cam ve metalden oluşan bu yapının,alt katları alışveriş merkezi, üst katları oteldir. İki kule birbirine bir bağlantı köprüsü ile bağlıdır. Işık ve su gösterisi bir saat sürdü ve çok kalabalıktı.Geç vakitte otelimize döndük.

Benzer Yazılar

Malezya Unesco Dünya Mirası Şehri Melaka 13 Şubat2016 Cumartesi Bir zamanlar önemli bir uluslar arası ticaret limanı olan Melaka, şimdi Malezya'nın en turistik şehirlerindendir. 2008 yılın...