Malaga İspanya

Malaga 17 Haziran 2019 Pazartesi

Ronda’dan hareketle akşam üzeri saat 20.00 civarında Malaga’ya geldik. Ronda-Malaga arası 145 km. Yolculuk yaklaşık 2 saat sürüyor.Direkt olarak airbnb’den 63.61 Dolara kiraladığımız “Malaga City Center Apt” gittik.Burada sadece bir gece kalacağız. Ertesi gün akşam üzeri Granada’ya gideceğiz.

Malaga Akdeniz kıyısında ufak bir şehir. Özelliği tarihi bir şehir olması ve kalesi.

18 Haziran 2019 Salı

Kaldığımız yer şehir merkezinde bir daire. Ev sahipleri bizi kapıda bekliyorlardı.Bu daire kızlarınınmış. Kızları yurt dışına gittiğinden kiralıyorlarmış. Giriş dairenin dekorasyonunu çok beğendim. Otantik objeler koymuşlar. İki yatak odası ve açık mutfaklı bir salonu vardı. Ancak banyo ve tuvaletini hiç beğenmedim.İki odada ikişer kişi yattık. Salondaki çek yatta da bir kişi yattı. Diğer mutfak eşyaları çok temizdi.

Sabah kahvaltıdan sonra arabamıza eşyalarımız koyarak buradan ayrıldık.Önce Gibralfaro adıyla anılan kaleyi gezdik. Sonra Al Cazaba adıyla anılan eski ve tarihi  bölgeyi gezdik. Buraya yani tepeye asansörle çıkılıyor.Kaleden Malaga Şehrinin ve limanın manzarası seyrediliyor.Burası Fenikeliler ve Romalılar zamanında deniz feneri olarak kullanılırken Nasrid emiri Yusuf tarafından kale olarak kullanılmaya başlamıştır.2 sıra duvarı ve 8 adet kulesi vardır.Burayı gezmek için toplam 21,5 Euro ödedik.

Tekrar asansörle indikten sonra Picasso Müzesine gittik.Giriş ücreti 4 kişi 22 Euro.1881 yılında Malaga’da doğan Pablo Picasso’nun bazı eserlerinin daimi olarak sergilendiği müzede yaklaşık iki saat geçirdik.Daha sonra Malaga Katedralini gezerek Türk Lokantasına gittik. “Estanbul Grill Restoran” da kebap yiyerek 50 Euro ödedik.

Sahil yolundan doğuya giderek 2 saat uzaklıktaki(125 km) Granada’ya geldik. Sahil yolu çok güzel. Yolun bir tarafı kumsal, diğer tarafta ise villalar sıralanmış.