Makedonya Manastır

17 Mayıs 2013 Cuma(4.Gün)

Ohri’de yaptığımız sabah kahvaltısından sonra taksi ile 50 MKD ödeyerek otogara geldik.320X2=640MKD ödeyerek ve gidiş dönüş bileti alarak Manastır’a hareket ettik. Yolculuk iki saat sürdü.

Manastır’da Atatürk’ün okuduğu Askeri İdadi bulunuyor. Otobüs bizi tam İdadi’nin önünde bıraktı. Okul bugün müzeye çevrilmiş ancak çevresi çok bakımsız. Müzeye giriş ücreti hayli pahalı. İçerde Atatürk’e ait eşyalar ve resimler var. Müzeyi gezdikten sonra yürüyerek şehir merkezine gittik.

Manastır küçük bir kasaba. Ana cadde boyunca kafeler sıralanmış. Kafelerin çevresi çiçek saksıları ile süslenmiş. Merkezde Yenicami var.Yenicami şu anda kapalı. Biraz ilerde TİKA’nın restore ettiği İshak Bey Camisini ancak dıştan görebiliyoruz. Daha sonra bedesteni gezdik. Dükkânlar çok eski ve çoğu kapalı. Daha sonra eski çarşıda bulunan Reşat adlı köftecide nefis bir yiyiyoruz.200 MKD ödüyoruz. Günlerden cuma olduğundan cuma namazı için Hasan Baba Camisine gidiyoruz. Namazdan sonra şehir merkezine dönerek 30 metre yüksekliğinde saat kulesini görüyoruz. Üzerindeki saat 2. Dünya Savaşı sırasında Almanlar tarafından değiştirilmiş ve yerine yenisi koyulmuş. Sokağın başında ilgimizi tarihi bir ev çekti. Bu evin Atatürk’ün ilk aşkı Karinte’ye ait olduğunu söylediler.

Eski çarşının ortasında bir caminin minaresi görünüyor. Fakat her tarafı dükkanlarla çevrili olduğundan giremiyoruz.

Saat 16.oo da Ohri’ye dönmek üzere indiğimiz noktadan otobüse biniyoruz. Garajdan 50 MKD vererek kaldığımız Naim Pansiyona geldik.