KUTSAL TOPRAKLARA YOLCULUK UMRE KUDÜS 2

MESCİD-İ AKSA VE KUBBETÜS SAHRA

1 ŞUBAT CUMA
Hz.Muhammed’in Mirac esnasında göğe yükseldiği yer olması ve Mescid-i Aksanın bulunmasından dolayı Kudüs Müslümanlarca kutsal bir şehirdir.

Hz.İbrahim Camisinden çıktıktan sonra geldiğimiz yollardan kah İsrail yerleşim yerlerinden, kah Filistin köylerinden geçerek Mescid-i Aksa’nın üst tarafındaki cadde kenarına park edildi. Yollarda gördüğümüz üzüm bağları tepelere setler yapılarak meydana getirilmişti. Ayrıca yol kenarlarında İsrailliler tarafından yapılmış tecrit duvarları gördük. İsrail askeri kontrol noktaları da gözetleme kuleleri şeklinde her yerde vardı. İsraillilerin yaşadığı bölgeler çok bakımlı apartmanlar ve bahçe içinde çeşitli mimarı tarzdaki villalardan meydana gelmişti. Filistinlilerin yaşadığı yerler ise köhne ve bakımsızdı.

Kafile halinde eski Kudüs Çarşısının daracık ve otantik sokaklarından aşağı doğru yürüdük. Sadece fırınlar açıktı. Biz de bir fırından tanesi 1 dolardan fındık tabir edilen ufak lahmacunlardan alarak yedik. Geride kaldığımızdan koşar adımlarla kafileye yetişerek Mescid-i Aksa’nın kuzey kapısına geldik. Kapıdaki İsrail polisleri bizi kontrol ederek içeri aldılar. Sol tarafta kadınlar ve erkekler için ayrı tuvalet ve abdest alma yerleri vardı. İsteyenler o tarafa gittiler. İhtiyacı olmayanlar ise biraz ilerde üstü kapalı, yanları açık ufak bir mahalde onları beklediler. Bu mahalde kadınlar namaz kılıyordu. Tuvaletler ücretsizdi; ancak sadaka veriliyordu. Daha sonra merdivenlerden çıkarak ve sütun şeklinde 5 revakın içinden geçerek altın kubbeli Kubbetüs Sahra’ya geldik.

Cuma günü Kubbetüs Sahra’da sadece kadınlar namaz kıldı.

Kubbetüs Sahra “ kaya” anlamına geliyormuş. Burada Hz. Muhammed diğer peygamberlere namaz kıldırdı. Burada göğe yükseldi ve buraya indi.
Kubbetüs Sahra’nın içi şu anda tamirat geçiriyor. Caminin tam ortasında Muallak Taşı bulunmaktadır. Cuma namazını kılmak için birkaç basamaktan inerek taşın altındaki odanın dip kısmında yer buldum. Müslümanlar bu kayanın havada durduğuna inanmaktadırlar. Hz. Muhammed bu kaya üzerinden Miraca yükselmiştir. Muallak Taşının olduğu yerin üst kısmında ayrıca peygamberimizin ayak izinin olduğu bölümü de ziyaret ettik.

Kudüs’e karşıdan bakıldığında parıldayan altın kubbesi ile Kubbetüs Sahra görülmektedir. Biz de daha sonra Zeytin Dağına gidip resimlerini çektik. Kubbetüs Sahranın dışı mavi çinilerle kaplı ve bina sekizgen şeklindedir.4 kapısı var. Çiniler Osmanlılar zamanında kaplanmış. Kubbetüs Sahra’nın diğer adı da Hz. Ömer Camisi imiş.

Mescid-i Aksa, Kubbetüs Sahra’nın güney tarafında bulunan daha büyük bir camidir. Arapça da “en uzak” anlamındadır. Erkekler Cuma namazını burada kıldılar. Hz.Süleyman mabedinin batı duvarlarının kalıntılarına bitişik olarak Hz. Ömer döneminde inşa edilmiştir.

Hac kitaplarında Kabe’de kılınan namaza 100.000, Mescid-i Nebevide kılınan namaza 1000 ve Mescid-i Aksa’da kılınan namaza500 sevap verildiği yazmaktadır. Bu konuda Hz.Muhammedin hadisi olduğu söylendi.

Hz. Süleyman’ın yapmış olduğu bu muhteşem camiyi cuma namazından sonra erkekler dağılınca gezdik. Caminin dışına çıkarak alt kata indik. Bodrum katında Hz. Meryem odası ve Hz. İbrahim’in diktiği sütunları gördük. Daha sonra sütunların çevresine destek amacıyla yeni kolonlar yapılmış.

Bizi gezdiren tesadüfen tanıdığımız orada yaşayan bir zat; Mescid-i Aksa’nın alt katında bize bir kapak gösterdi. Kapağı açtığında 10 metre aşağısını gördük. Tel kafesin altı aydınlanmıştı. Burasının caminin gerçek zemini olduğunu söyledi.

Avlu içinde Burak Mescidi var. Ancak kapısında 4 İsrail polisi vardı. Kapısını kilitlediler ve bizi içeri sokmadılar. Ancak önündeki tel örgü kaplı pencereden içeri bakabildik. Orada da aşağı inen merdivenler görülüyordu.

Mescid-i Aksa’nın yanında Emevi hükümdarı Mervan zamanında yapılmış Mervan Mescidini gezdik. Mescid-i Aksa’nın bahçesinde tarihi kalıntılar vardı.

Geldiğimiz kapıdan çıkarak; bu sefer sağ tarafta parketmiş otobüslerimize bindik ve şehrin panaromik resimlerini çekmek için Zeytin Dağında mola verdik. Mescid-i Aksa, Kubbetüs Sahra ve muhteşem görünen Kudüs şehrinin fotoğraflarını çektik.

Müşterek inancımıza göre(Müslüman, Hıristiyan ve Musevilik) “ haşr”yani “diriliş” Zeytidağında başlayacak. İsrafil A.S. sura ilk olarak Zeytindağında üfleyecek. Yahudiler bu sebeple Zeytindağında ölenlerin doğrudan cennete gideceğine inanıyorlar. Dağın eteklerindeki vadi tamamen mezarlıktı. Şu anda mezar yeri hiç yokmuş. Olsa bile bir mezar yeri 1,5 milyon dolara satılıyormuş.

Daha sonra Selman-ı Farisi ve Rabia tül Adeviyye türbeleri ziyaret edildi.

Selman-ı Farisi Hz. Muhammedin devlet danışmanı olup büyük İslam bilgini ve sahabelerden birisidir. Rabia tül Adeviyye ise gözleri rabbinin hayalinden başkasını görmeyen çok büyük bir kadın evliyadır.

Ziyaretlerimizi yaptıktan sonra kaldığımız Viktorya adlı otele döndük. Akşam yemeği için diğer otele gittik. Orası açık büfe idi ve yemekleri güzeldi. Yarın Lut Gölüne ve dünyanın en eski şehri Eriha’ya gideceğiz.

Benzer Yazılar

Balkanlar Karadağ Montenegro Budva Saraybosna 22 Mayıs 2013 Çarşamba (9. Gün) Bugün Saraybosna’ya gideceğiz. Saat 7’de Budva garajına geldik. Budva-Saraybosna otobüs bileti ...
Rusya Gezisi Petersburg 9 Ağustos 2014 Cumartesi Otelimiz indiğimiz tren garına 250 metre uzaklıkta bulunan Ligovski Caddesi üzerindeki İbis Otel. Gezdiğimiz ülkelerde gen...
Kutsal Topraklara Yolculuk Medine-i Münevvere Burası İslam medeniyetinin nurlu kenti Medine. Arapça anlamı şehir. Burası Allah’ın insanlığa gönderdiği rahmet peygamberinin (s.a.v) kenti. Medine ha...
FAS- MERAKEŞ(6.Günün devamı) MERAKEŞ 19 Şubat 2012 Pazar Fas’ın güneybatı ve ortalarında ve Atlas Dağlarının eteklerinde bulunan Merakeş, aynı zamanda Fas’ın ...