Kutsal Topraklara Yolculuk Umre, Amman ve Cidde

AMMAN’DAN CİDDDE’YE

2 Şubat Cumartesi akşamı saat 19.00 sularında Amman Havaalanına geldik. Otobüsten valizlerimizi alarak içeriye girdiğimizde bankoların önlerinde uzun kuyruklar vardı. Biz de kuyruğa girerek valizlerimizi teslim ettik ve biletlerimizi aldık. Amman Havaalanında herkes Umrenin farzlarından olan ihrama girecek.

İhrama girmek, hac veya umreye niyet eden kimsenin dikişsiz iki parçalı havlu veya benzeri bir kumaşla örtünmesidir. Bu kıyafete erkekler girer. Kadınlar normal elbiselerini giyerler.

İhram, sözlükte”haram etmek, mahrum bırakmak “ olarak geçer. Yani hac veya umreye niyet eden kişinin diğer zamanlarda işlemesi mubah olan bazı fiilleri ve davranışları hac ve umrenin rükünleri tamamlanıncaya kadar kendisine haram kılmasıdır. Cezaları kurban, sadaka ve oruçtur. Hanefi mezhebine göre ihramın iki rüknü vardır. 1-Niyet: Niyet, umre yapmaya karar vermektir. 2- Telbiye: Telbiye, ihrama girerken farzdır. Diğer zamanlarda sesli bir şekilde tekrar etmek sünnettir. Kadınlar telbiyeyi söylerken seslerini yükseltmezler. Telbiye bir çeşit duadır.

“Mikat Mahalli” ise ihrama girilecek yer demektir. Havayolu ile Cidde’ye gelenlerin, geldikleri yöndeki Mikat mahalli hizasını geçmeden uçakta ihrama girmeleri gerekir. Uçakta ihrama girmek zor olacağından Amman Havaalanında ihrama girdik. Eşim kıyafetlerini alarak bir odaya gitti ve ihrama girmiş olarak döndü. Ben de pantolon ve uzunca ceket şeklinde pamuklu bir kıyafet giydim.

Pasaport kontrolünden geçerek üst kata çıktık. Cidde’ye gidecek olan uçağımız 22.00 de hareket etti. Gece 00.05 te Cidde Havaalanına indik. Cidde havaalanı dünyanın 4. büyük havaalanıymış.3 bölümü var. 1-Yabancı uçaklar terminali. 2-Suudi Arabistan Havayolları. 3-Hac terminali. Umre zamanında ise 3 terminal de kullanılıyor. Cidde hava olarak hem sıcak, hem nemli. Mekke sıcak. Medine ise serin.

Havaalanı o kadar kalabalıktı ki pasaport kontrolundan çıkıp bagajlarımızı almamız 3–4 saati buldu. İnsanlar neredeyse birbirini ezecek. Sıraya giriyorsunuz ama arkadan ve yandan insanlar öyle ittiriyor ki birbirinin üstüne abanıyorsun. Onun için bu ziyaretler yaşlılar için gerçekten çok zor. Neyse sabaha karşı havaalanından çıktık ve bizi bekleyen otobüslere bindik Cidde’den Mekke’ye hareket ettik. Yaklaşık 1 saat sonra Mekke’ye geldik. Yavaş yavaş hava aydınlanıyordu ve sokaklar bomboştu.

Benzer Yazılar

Dünden Bugüne Mardin Mardin, binlerce yıllık geçmişinin getirdiği kültürel birikim ve mimari mirası ile görenleri büyüleyen bir şehirdir. ...
İshakpaşa Sarayı Doğubeyazıt Tarihin Penceresinden... 21 Eylül 2014  Pazar Sabah Kars'tan otobüse binerek Digor-Tuzluca-Iğdır üzerinden Doğubeyazıt'a geldik. Senelerdir çok merak ettiğim pasajlarını ge...
Kayseri 2 24 Mayıs2014 Cumartesi Kayseri'de gezilecek yerler: Kayseri Kalesi: Şehrin merkezinde olan kale kuzeyden güneye 800 metre, doğudan batıya 200 m...
Balkanlar Makedonya Struga ve St.Naum 18 Mayıs 2013 C.tesi (5.Gün) St. Naum ve Struga doğal güzellikleri ve tarihi eserleri ile Makedonya ‘da mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında ...