KUTSAL TOPRAKLARA YOLCULUK İSTANBUL AMMAN KUDÜS

İSTANBUL AMMAN

30 OCAK 2013

UMRE: Hac zamanı dışında Kâbe-i Muazzama’yı ziyaret ve tavaf ile Safa ve Merve arasında say ederek yapılan ibadete “ umre” deniliyor. Umre’nin farzı iki olup bunlar 1-İhrama girmek. 2-Kâbe’yi tavaf etmek. Vacipleri de ikidir. 1-Safa ile Merve arasında say yapmak.2- Traş olmak.

Umre’ye gitmeye niyet ettiğimizden dolayı her yıl Feshane’de düzenlenen Hac ve Umre Fuarlarının tarihini takip ediyorduk. Nihayet düzenlenen tarihte Feshane’ye giderek standları gezdik. Bizim için önemli olan Mekke ve Medine’de kalınacak otellerin ziyaret yerlerine yakınlığı ve yemeklerin Türk yemekleri olması idi. Ancak standlar çok kalabalık olduğundan; aldığım broşürleri evde uzun uzun inceleyerek birkaç şirket tespit ettim. Bu şirketlerin içinde Kudüs gezisi de yapan şirketi seçtik. Hemen kendileri ile irtibata geçerek paramızı yatırdık. Pasaportlarımızı Suudi Arabistan vizesi için şirkete teslim ettik.

Artık gideceğimiz günü hazırlıklarımızı tamamlayarak iple çekmeye başladık. Gideceğimiz yerlerin hava durumlarına göre hem kalın, hem ince giyecekler aldık. Amman’da hava sıcaklığı 5–6 derece iken Kudüs’te 10 derece, Medine’de gündüz 30, gece 20, Mekke’de de 20 derece civarında oldu. Klimaları hiç kullanmadık. Hatta Mekke ve Medine’de geceleri hırka giydik.

Nihayet beklenen gün geldi. Sabah 10.00 civarında evden çıkarak Atatürk Havaalanına geldik. Havaalanında bizden başka umreye giden diğer şirketlere ait kafileler vardı. Bizim şirketin yetkilisi son anda gelerek pasaportlarımızı dağıttı ve boynumuza asmak üzere Türsab belgelerimizi verdi. Saat 14.45 te hareket edecek Royal Jordan Airways’e ait Amman uçağına binmek üzere pasaport muamelemizi yaparak bir bankanın vip salonunda oturduk. Karnımızı doyurduk. Uçağımız tam saatinde hareket etti. Uçakta ikramından sonra saat 17.45 sularında Kraliçe Alia havaalanına indik. Pasaport kontrolünden sonra bagajlarımızı alarak bizi bekleyen otobüslere bindik ve kalacağımız Arena Hotel’e 40 dakika yolculuktan sonra geldik. Gece olduğundan Amman’da bir yer göremedik. Bagajlarımızı 116 numaralı odamıza bıraktıktan sonra akşam yemeği için en alt kattaki restorana indik. Yemekte bakla çorbası, humus yedik. Ekmekleri pide şeklinde idi. Sonra biraz dışarı çıkıp gezelim dedik. Ancak hava çok soğuk ve yağışlı olduğundan yakınlardaki alışveriş merkezine gitmeyi uygun gördük.

Ürdün, krallıkla idare edilen bir ülke ve şu anki kral 2. Abdullah. Resmi dil Arapça. Ürdün’de para olarak Dinar kullanılıyor.1 JOD (Jordan Dinarı) 2.47 civarında. Yaklaşık olarak 2,5 TL veriyorsunuz 1 JOD alıyorsunuz. Alışveriş merkezinden su alırken, Euro ve Doları Dinara çevirirken hesaplamada zorluklar yaşadık. Allahtan kasada her iki para da bozulabiliyordu. Çok büyük olan alışveriş merkezini dolaştıktan sonra yorgun argın otele döndük. Sabah kahvaltısından sonra, otelin önünde bekleyen otobüslere binerek Ürdün sınırındaki pasaport kontrol noktasına gitmek üzere hareket ettik. Taparpoor adındaki sınır kontrol noktası çok köhne ve son derece bakımsız binalardan meydana gelmişti. Hava çok yağışlıydı. Her yer çamur içindeydi. Önce bagajları otobüslerden indirmemiz istendi. Sonra indirmemize gerek kalmadığı söylendi. Pasaportlarımızı topladılar. Yaklaşık bir saat beklemeden sonra pasaportlarımız geldi ve İsrail’e doğru yola çıktık.

İki adet asker ve polis noktasından geçtikten ve bir saat süren yolculuktan sonra Ürdünlülerce Kral Hüseyin Köprüsü, İsraillilerin Allenby Köprüsü, Filistinlilerin de AL- Karameh Köprüsü dediği köprüden geçtik. Şeria Nehri, Ürdün İsrail arasında doğal sınır. Sınır geçişi Şeria Nehri üzerindeki bu köprüden yapılıyor. Ne hikmetse İsrail, İngiliz General Edmond Allenby ismini bu köprüye vermiş. Gümrük kapısının adı da Allenby. Kapıda otobüslerden inildi. Bagajlarımızı otobüsten alarak, gümrük binasının dışında ve barkod karşılığında gümrükte çalışan işçilere teslim ettik. Kontrol çok sıkı idi ve her taraf İsrail polisi ile doluydu. Herkese birer form verildi. Elimizde pasaport ve formlarla gümrük binasından içeri girdik. Her şey Ürdün’e göre daha kaliteli idi. Bizi önce salondaki koltuklarda oturttular. Daha sonra pasaport muamelesi yapılacak yerlerin önünde tek sıra olmamız istendi. Bu arada şirket yetkilileri ortadan kaybolmuşlardı. Formlardaki sorular İngilizce idi. Ve sadece İngilizceyi ben ve eşim biliyorduk. Bu yüzden arkadaşlarımızın formlarını doldurmaları için yardımcı olmaya çalıştık. Gişelerdeki görevlilerin çoğu 25 yaş civarında bayanlardı. Meğerse nüfus az olduğundan 16–45 yaş arası her İsrailli yılda bir ay kamu görevi yapmak zorundaymış.

Bazı Arap Ülkeleri(Lübnan, Suriye vs…)pasaportta İsrail damgası gördüklerinde ülkelerine giriş vizesi vermiyorlar. Bu nedenle İsrail gümrüğünde İsrail vizesi pasaporta değil de ayrı bir kağıda basılıyor. Zaten görevliler de bu durumu bildiklerinden başka bir kağıda giriş damgasını basıyorlar. Bu arada bize şirket yetkilileri tembihatta bulunmuşlardı. “Sizi istedikleri gibi bekletebilirler, çeşitli sorular sorabilirler, görevlilerin hepsi Türkçe biliyorlar, onun için aleyhte konuşmayın” şeklinde. Denilenler doğru çıktı ve bazı kişilere vize vermeyip ayrı odalara aldılar. Can sıkıcı olmak ve moral bozmak için ellerinden geleni yapmışlar, akla gelmeyecek sorular sorup bagajlarını didik didik etmişler. Toplanıp gümrükten çıkmamız 6 saati buldu. Gümrükten geçtiğimizde bagajlarımızı bulduk. Alarak bizi bekleyen Filistin otobüslerine bindik.

Benzer Yazılar

Balkanlar Hırvatistan Dubrovnik DUBROVNİK 26 Mart Pazar(13.Gün) Dalmaçya sahillerinin gotik yapıları, sütunlu geçitleri, Rönesans’tan kalma meydanları, gizemli dar sokakları il...
AZİZE TEKLA MANASTIRI(Kilikya Gezisi) Kız Kalesi harabelerini gezdikten sonra ilk Hıristiyan azizesi olarak bilinen Azize Tekla Manastırını ziyaret ediyoruz. Aya Tekla da denilen manas...
UÇMAKDERE Tekirdağ’da Bir Rüya Köy Tekirdağ’ın Şarköy ilçesine bağlı eski bir Rum köyü olan Uçmakdere Marmara Denizinin kıyısında ve Işıklar Dağı&rs...
KUTSAL TOPRAKLARA YOLCULUK UMRE KUDÜS 2 MESCİD-İ AKSA VE KUBBETÜS SAHRA 1 ŞUBAT CUMA Hz.Muhammed'in Mirac esnasında göğe yükseldiği yer olması ve Mescid-i Aksanın bulu...