Kars Ani Antik Kenti

20 Eylül 2014 Cumartesi
Kars’ta kaldığımız polis evinde nefis bir kahvaltıdan sonra kapıda bekleyen taksi ile Ani Antik Kentini gezmek üzere yola çıktık. Şoförümüz aynı zamanda bize rehberlik edecek olmaktan çok memnun.

Kars’a 42 km. Uzaklıkta ve Ocaklı Köyü yakınlarında bulunan Ani Antik Kentine ancak özel araba veya ticari taksilerle gidiliyor.

Ani Antik Kenti Türkiye-Ermenistan sınırını ayıran Arpaçay Nehrinin batı yakasında bulunmaktadır.

Ani Antik Kentini kuzeyden kuşatan surlar 4,5 km Uzunluğunda olup; surların üzerinde 7 kapı varmış. Kale surları deve tüyü ve siyah renkli tüf taşından iki-üç sıra halinde Horasan harcı ile yapılmış. Araziye uyum sağlamak amacı ile üçgen şeklinde inşa edilen 7 kapılı surların en önemli kapıları Aslanlı, Kars ve Sarnıçlı Kapılardır. Ana giriş kapısı olan Aslanlı Kapı iki büyük giriş kapısından oluşmaktadır. Aslanlı Kapının doğu tarafında burç üzerinde Alpaslan’ın 1064 yılında şehri fethini belgeleyen dört satırlık Kufi İslami kitabe mevcuttur.

M.S.964 yılında Bagrat Kralı Aşot zamanında Ani surlarının yapımına başlanmış; 978 yılında Sembat tarafından tamamlanmıştır. Selçuklu Sultanı Alpaslan’ın Ani’yi fethi ile Şeddatlı Beyi Ebul Menuçehr tarafından da onarılmıştır.

Ani Antik Kenti 100 bin insanı barındıran ve İpek Yolu boyunca Kafkasya, Orta Asya ve Çin’e kadar uzanan bir ticaret ağının ana duraklarından biri olmuştur.

Ani Antik Kenti o kadar geniş bir alana yayılmış ki surlardan içeri girdikten sonra da yürüyerek gezmek çok zor. Aslında böyle bir yer Amerika veya Avrupa’da olsa turist kaynar ve içeriyi gezmek için çeşitli vasıtalar konulur.Ama bizim gerçekten bu hususta çok geri olduğumuzu burada gördük.Çok bakımlı diyemeyeceğim bir arazide zor ve saatlerce yürüyerek gezmeye çalıştık.

Akşama doğru yorulmuş bir halde Kars’a döndük.
Ani Antik Kentinde
Ateşgede Tapınağı,
Horomos Kilisesi

Benzer Yazılar

Çıldır Gölü Ve Şeytan Kalesi 21 Eylül 2014 Pazar Sabah Çıldır Gölüne gitmek üzere bir taksi ile 240.-TL'ye anlaştık. Kars ve Ardahan ili sınırları içerisinde kalan göl 123 metr...
Kars Tarihin Penceresinden Serhat İllerine Bir Yol... 18 Eylül 2014 Perşembe Sabah saat 9.30 da evden çıktık.Kavacık otobüs durağından E-3 numaralı otobüse binerek Sabiha Gökçen Havaalanına gittik.12.50 ...