Kapuzbaşı Şelaleleri Kayseri

26 Mayıs 2014 Pazartesi
Dünyanın en yüksek ikinci şelalesi durumunda olan Kapuzbaşı Şelaleleri, görenleri adeta büyülemektedir. Kapuzbaşı Şelalelerinin yükseklik akışı dolayısıyla Victoria, Niagara,İmatra, Tortum, Düden,Manavgat Şelalelerinden rakımı daha yüksek olup 700 metredir. Şelaleler Aladağ Milli Parkı içindedir.Kapuzbaşında, 70 metre yükseklikten ve 7 ayrı noktadan dökülen Aladağ ve Aksu çayları, görenleri muhteşem bir görüntü ile karşılıyor.Zamantı Irmağının iki yanında ve ırmağın üzerini kapatan doğal köprünün baş kısmında biri 20 metre, diğeri 10 metre yükseklikte olan iki şelale vardır. Kapuzbaşı Köyü yakınlarında doğu ve güney yamaçlarından akan yanyana şelaleler vardır. Yine Yahyalı’ya 7 km uzaklıkta Derebağ Kesteliç Şelalesi tam bir doğa harikasıdır.

Sabah 7.00 Kayseri’deki kahvaltıdan sonra büyük terminale geldik. Saat 8.30 otobüsü ile Yahyalı’ya vardık. Yol 1,5 saat sürdü. Yahyalı güzel bir kasaba. Halıları ile ünlü. Bizde bir kaç yere halı baktık. El dokuması ve kök boyalı halılar çok hesaplı. Bizde iki tane aldık. Daha sonra İstanbul’a geldiğimde herkes çok beğendi, internet yolu ile bir kaç halı siparişi daha verdik. Yahyalı’dan Kapuzbaşı’na belirli saatlerde minibüs var. Bizde ancak 16.30 da Veli Atmaca’nın pansiyonuna gelebildik. Veli Bey pansiyonu Güney Şelalelerine giden köprünün başında yapmış.Tamamen ağaçtan yapılmış üç katlı, hanımı Fadime ve oğlu Şener kendisine yardımcı oluyor. Telefonu 0538 6326384 İsteyenlere olarak balık veriyorlar. Bize et şiş yaptılar. Diğer günlerde balık ta yedik.

Kapuzbaşı Şelaleleri, Yahyalı’nın Küçükçakır Köyünün kuzeyinde bulunan Ensenin Tepesinde yer almaktadır.Yahyalı’ya 60 km. uzaklıktadır ve ulaşım iki ayrı yoldan sağlanmaktadır.

Beş tanesi büyük, iki tanesi küçük olmak üzere yanyana dökülen şelalelerin yükseklikleri ortalama 40-70 metre olup, her biri bir dereyi besleyecek güçtedir. Kapuzbaşı Şelaleleri, sularının yıl boyu gür olması ve yüksekliklerinin fazla olması nedeniyle yurdumuzun en büyük şelaleleri arasındadır. Önceden 3 saatte ulaşılan şelalelere yolun tamamı asfaltlandığından 1,5 saatte ulaşılmaktadır.