JAMES BOND ADASI

James Bond Adası

11 Mart 2019 Pazartesi

Phuket’te otelin bulunduğu cadde üzerinde günlük tur satan birçok büro vardı. Akşam yemeğinden sonra bunları dolaşarak ertesi gün James Bond Adası turuna katılmaya karar verdik.

Sabah kahvaltısından sonra saat 9.45 te otelden tur minibüsü bizi aldı.Bu turlar sizi otelden alıp otele bırakıyorlar.Cok güzel organize edilmişler. Önce teknelere binmek üzere Phang Nga Bay’da (Phang Nga Körfezi) toplanıldı.500 kadar turist vardı. Orada tur hakkında bilgiler verildi.Sonra her tekneye 50 kişi olmak üzere binildi.Herkes can yeleği giydi.Önce programa göre Monkey Cave denilen Maymun Mağarasının bulunduğu yere gidildi. Burada önce açık havada gezinen maymunları severek yiyecekler verildi. Daha sonra “Suwankuha Temple” adlı mağaraya girildi.Burada yatan ve oturan buda heykellerini gördük. Mağaranın içine yapılmış heykellerin resimlerini çektik. Tekrar teknelere binildi.Panye Island adlı içinde müslümanların yaşadığı köye giderek öğle yemeğini yedik. Camisi ve hediyelik eşya satan dükkanları var. Tik ağacından yapılmış küçük kaseler aldım.Deniz kabuklarından yapılmış süsler satılıyordu.Yemekler ise helal olduğundan afiyetle yedik. Pilav ve salatayı çok beğendim. Khao Maju ve Khao Khien adalarını geçerek James Bond adasına geldik.Bu adada çok meşhur bir film çekilmiş. Adı “The man with the golden gun”Küçücük bir ada.Adada kökleri dışarıda bulunan ağaçlar var.Adada ayrıca milli park var. Ufacık koyda turistler denize giriyorlar.Manzara harika. Burada da 2 saat kadar vakit geçirdikten sonra teknelere binerek long tail botun yanına geldik. Burada büyük bota geçildi. İsteyenler kanolara binerek adalardaki mağaralar arasında gezdiler. Tekrar geldiğimiz teknelere transfer olarak güzel manzaralı adalardan geçerek kıyıya yanaştık. Geldiğimiz minibüslere binerek saat 18.30 da otelimize vardık Sultan’s restoranda kebaplarımızı yedikten sonra Phi Phi adaları biletini 1.700 Bahta alıp biraz caddede dolaştık. Yarın Phuket Town’ a gideceğiz.

12 Mart 2019 Salı

Otelde sabah kahvaltısından sonra otelin yanındaki masaj salonunda 200 er bahta ayak ve kafa masajı yaptırdım. Arkası açık kamyon kasası şeklinde otobüslere binerek Phuket Town’a gittik. 1.5 saatte gidiliyor ve bir kişi 24 baht.Bangkok’a dönüş otobüs bileti baktık. Zaten 1-2 firmanın otobüsleri var. Ama hem saatler uygun gelmedi,hem de yol çok uzun.1 gün yolda geçiyor.Tekrar aynı otobüsle geri dönerken iki Çinli kızla tanıştım. Konuşa konuşa zaman hemen geçtı. Yollar çok güzel.Ormanlar, deniz kıyıları, manzaralar nefis. Bangla Road caddesinin başında indim. Otelin bulunduğu caddeye yürüdüm.Otelin resepsiyonunda internetten Bangkok dönüş biletini büyük uğraşılardan sonra 2901 Baht(93 dolar iki kişi) alabildik. Oralarda kendi kredi kartı ile bilet almak çok zor. Komisyonlar çok fazla. O açıdan gitmeden evvel Türkiye’den bu işleri ayarlamak lazım. Allahtan restoran müdürünün kredi kartı ile aldım ve hemen kendisine 2901 Baht ödedik. Teşekkürler.