Güney Mısır Philae ve Karnak Tapınakları

9 Mayıs 2015 Cumartesi

Aswan’dan bir taksi ile Nil Nehrinin iki kıyısındaki en önemli tapınakları gezmek üzere 400 LE ye anlaştık.Gelirken önce yolumuz üzerindeki Philae Tapınaklarına uğradık.
Yunanca”son” anlamına gelen Philae, Antik Mısır’ın güney sınırını işaret ediyordu.Aswan Şehrinde yer alan tapınak, ölüm tanrısı Osiris’in eşi, gök tanrısı Horus’un annesi tanrıça İsis’e adanmış. Bu önemli tapınak, 1960 yıllarında su altında kalacağı için Unesco ve Mısır hükümeti tarafından biraz öteye taşınmıştır. Ancak Nil Nehri’nin üstünde bir adacıkta olduğundan ulaşım sadece teknelerle sağlanmaktadır.
Daha sonra Edfu ve Kom Ombo tapınaklarını gezerek resimler çektik.

Köy yollarında köylüler hurma satıyorlardı. Ağaçlardan toplanan hurmalar son derece sertti. Ucuza satılan hurmalardan satın aldık. Akşam üzere Luksor’daki otelimize geldik.

10 Mayıs 2015 Pazar

Sabah 7.00 de taksiye binerek ve 10 LE ödeyerek Luksor ‘un 2,5 km.kuzeyinde bulunan Karnak Tapınaklarına geldik. İçeri girmek için 80 LE ye bilet alınıyor.
800 metre genişliğinde ve 1,5 km. uzunluğu ile 61 dönümlük bir araziye yayılan dünyanın en büyük açık hava müzesidir. Yeni krallık döneminin 9. Firavunu 3.Amenhotep tarafından,eski Mısır Tanrılarının en büyüğü Amon Ra adına M.Ö X1V yüzyılda inşa edilmiştir.Daha sonraları Tutankamon, 2.Ramses, Büyük İskender, Roma ve Arap Müslümanları çeşitli eklemeler yapmışlardır.

Tapınağa 24 metre yükseklikte bir pilondan giriliyor. Tahtta oturan 2 heykel, girişin iki yönünde görülmektedir. Avluda Teb üçlüsü bir tapınak ve Ebu Al Haggag camisi yer alıyor. Güney yönüne sapıldığında papirüs başlıklı 52 metre yüksekliğinde çift sıralı 14 devasa sütundan 2.büyük avluya geçilir. Buradan da 32 sütunlu Hipostil hole geçilir. Bundan sonraki kısımlarda III.Amenhotep ve Büyük İskender’e ait bir çok dar ve karanlık kutsal mekanlar bulunur. Amon Ra teknesi bu mekanda bir süre bekletilirdi.
Öğleye kadar Karnak Tapınaklarını gezdikten sonra Luksor Şehrine dönerek Şehrin ortasındaki Luksor Tapınaklarına gittik.

Benzer Yazılar

Mısır Aswan Ebu Simbel 7 Mayıs 2015 Perşembe Sabah 5.00 te kakıp 6.20 de Kahire'deki otelimizden ayrıldık.8.20 treni ile Gize tren istasyonundan 1.sınıf bilet ile Mısır'ın ...
Güney Mısır Luksor Tapınakları 10 Mayıs 2015 Pazar Karnak Tapınaklarını gezdikten sonra Luksor'a döndük. Bir lokantada bumbar dolması ve pilav yedik. Faytonla şehri ve papirüs im...