GEMİ İLE YUNAN ADALARI – RODOS

Sabah 9.00 da Rodos Limanına varıyoruz. Kahvaltı ettikten sonra gemi limana yanaşırken şehri saran kaleler bütün ihtişamıyla karşımıza çıkıyor. Rodos Ege Denizindeki 12 adaların en büyüğü. Türkiye’nin 18 km. batısında bulunuyor. Rodos aynı zamanda UNESCO tarafından “kültürel miras” olarak koruma altına alınmış.

1400 km2’lik bir alana yayılmış olan adada 100bin civarında insan yaşıyormuş.

Turist Limanı denilen bölgeden yolun karşısına geçerek kalelerin çevirdiği Eski Şehre, bir kale kapısından geçerek giriyoruz. Eski Şehir Osmanlı-Türk kültürünün izlerini taşımakta. Türk Çarşısına giriyoruz. Çarşıda, sahibinin Türk olduğu bir dükkandan alışveriş yapıyoruz. Rodos’a Türkiye’den günlük turlar var. Hatta biz oradayken hanımı Marmaris’ten geldi. Neyse yolun solunda Mehmet Ağa Camisi var. Restore edilmiş; ancak kapalı. Ama önündeki çeşmeden su içiyoruz. Sağlı sollu sıralanmış hediyelik eşya dükkanları var. {mosimage}Burada fiyatlar Santorini ve Mykonos’a göre daha iyi.  Yolun sonunda ta aşağılardan görünen Süleymaniye Camisi restore edilmiş ve ibadete açık.Girip dua ediyoruz. Hemen yanında Hafız Mehmet Ağa Kütüphanesi var. Bahçesinde oturuyoruz. {mosimage} Bu kütüphane Mehmet Ağanın kurduğu ve torunlarının devam ettirdiği bir vakıf tarafından idare ediliyormuş. 1793 yılında yapılmış. Bu bölgenin adı Hora.Saat kulesini Eski Hamamları geziyoruz. Hamamlar halen çalışıyor. Sonra Bizans Sanat Müzesini geziyoruz. Tekrar limana inerek “Rhodes City Tour”u için çift katlı üstü açık tur otobüsüne kişi başı 9 Euro ödeyerek biniyoruz. Belvedere, Aquarium, Mandraki Limanı, Turist Limanı, Yeni Marina, Acropolis, Old Stadium ve Elli plajlarını resim çekerek ve kulaklıkla İngilizce anlatılanları dinleyerek turluyoruz. Öyle hoşumuza gitti, bir tur daha attık.{mosimage}

Mandraki Limanı eskiden ticari bir liman olarak kullanılırken bugün bu limanda ve dalış tekneleri bulunuyor. Limandan teknelere binip güzel koylara ve dalış merkezlerine gidebilirsiniz. Bu limanın iki ucunda eskiden Rodos Heykeli bulunuyormuş. Dünyanın 7 harikasından biri olan Heykel, 30 metre yüksekliğinde olup inşası 12 yıl sürmüş. Bir ayağı limanın bir ucuna, diğer ayağı limanın diğer ucuna uzanırmış. Limana gelen gemiler heykelin iki ayağının arasından geçerlermiş. Rodos Heykeli 50 yıl ayakta kaldıktan sonra bir depremde yıkılmış. Bugün ayakların yerine Elefos ve Elafina isimlerinde iki geyik heykeli konmuş. {mosimage}

Yeni Şehirde ise yeni binalar, oteller ve alışveriş merkezleri bulunuyor. Adanın her tarafı plaj. Halk otellerin önünde bile denize giriyor. Arkadaşlar da denize girmişler.

{mosimage}Akşam yemeği için gemimize dönüyoruz. Saat 21.00de demir alarak Girit’e doğru yola çıkıyoruz. Osmanlı-Türk izlerini taşıyan Rodos adası beni çok etkiledi.
Girit’te buluşmak üzere.

Benzer Yazılar

Monastır Habib Burgiba’nın Memleketi Tunus 13 Şubat 2014 Perşembe(4.Gün) Monastır, Tunus'un bağımsızlığı için çalışan lideri Habib Burgiba'nın doğduğu ve mozolesinin bulunduğu Akdeniz kıyısı...
Alaçatı’da Rüzgar Sörfü Keyfi Bumba, rüzgar altı, rüzgar üstü, joint, salma, beach start…. Bu terimleri zaten biliyorsanız yazımızın rüzgar sör...
Balkanlar Arnavutluk Tiran ve İşkodra 19 Mayıs 2013 Pazar (6.Gün 15.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun eline geçen Arnavutluk, Balkan Yarımadasında Adriyatik ve İyon Denizlerine kıyısı ola...
FAS-AFRİKA’NIN GÖKKUŞAĞI (3.Gün) RABAT-TANCA (16 ŞUBAT Perşembe) Sabah 6.47 treni ile Tanca’ya gideceğimizden 5.30 da uyandık. Rabat’ta Hotel Capitol’de ge&cc...