FAS-KAZABLANKA(9.GÜN)

KAZABLANKA–22 ŞUBAT 2012 Çarşamba

Merakeş’te çarşamba sabahı saat 5.30 da kalktık. Otel’in çalışanı Enver’de gelmişti. Yolun dar olmasından dolayı otelin kapısına kadar taksi gelemediğinden Enver valizlerimiz taşıdı. Petit taksi(40 dirhem) ile pazarlık ederek tren garına geldik. 180 dirhem ödeyerek 2.sınıf 2 kişilik bilet aldık. Ekmek, peynir, zeytinden oluşan sabah kahvaltımızı trende yaptık.

Benquerir, Settat, Berrechid ve L’Oasis gibi büyük kasabalardan geçerek saat 10.10 da varacağımız Kazablanka tren istasyonuna saat 10.30 da gelebildik. Bindiğimiz tren kompartımanlar şeklinde değil de bizdeki gibi sıralanmış koltuklar şeklinde idi. Tren istasyonlarda durdukça doldu.Gara Casa Voyagers tren istasyonunu artık tanıyorduk. Otelimiz de garın hemen yanında idi.

Chefchouen kasabasında internetten İbis Otel’de yer ayırtmıştık.(80.07 dolar) Garın hemen yanındaki otelimize gelerek 26 dirhem tutan şehir vergimizi ödedik. Valizlerimizi odaya koyarak dışarı çıktık.

Hasan 2.Camisine gitmek için petit taksi bulmakta zorlandık. Taksi aradığımızı gören 15–16 yaşlarında bir öğrenci bize yardımcı oldu. Nihayet 30 dirheme pazarlık ederek petit taksi ile Hasan 2.Camisine gelebildik. Kazablanka’da tramvay yolları yapıldığından otelimizin önünden itibaren şehirdeki bütün yollar kazılmış. Dolayısıyla trafik keşmekeşi var. 10 dakikalık yola bir saatte gidiliyor. Cami Atlas Okyanusunun kenarında ve dünyanın üçüncü büyük camisi. Muazzam bir cami. Cami namaz vakitleri dışında kapalı olup kapılar ancak namaz vakitlerinde açılıyor. Caminin alt katı da abdest almak için yapılmış. İnsanlar deniz kenarında oturup manzara seyrediyorlar. Daha sonra Habous Mahallesine gitmek için 30 dirheme anlaştık.

Habous Mahallesine Bab denilen bir kapıdan giriliyor. Bu mahallede ufak dükkanlar ve zeytinciler çarşısı var. Çarşının girişinde ufak bir cami görünüyor. Çarşıyı gezerek zeytinciler çarşısına yöneldik. Zeytinciler çarşısına bir kapıdan geçerek giriliyor. Bir meydanın etrafında sıralanmış 15–20 dükkan var. Önlerinde zeytin bidonlarında renk renk zeytinler gördük. Ayrıca kavanozlarda turşular da satılıyor. Zeytincileri dolaşarak siyah, yeşil ve kahverengi zeytinlerden birer kilo aldık. Sonra hurma almak istedik. Zeytinciler çarşısından çıkarak caddeye yürüdüğümüzde bir tablada hurma satan yaşlı bir kadın sorduk. Tam ondan hurma alacakken arkadaki dükkandan bir adam çıkarak biraz ilerde hurmacılar çarşısı olduğunu ve orada her çeşit hurmayı çok ucuza alabileceğimizi söyledi. Üstelik bize taksi bularak ve pazarlık ederek, bizi taksiye(10 dirhem) bindirdi. Hurmacılar Çarşısı, hurma toptancıları ve perakendecilerin olduğu bir çarşı. Toptancıdan 50 dirheme(5 Euro) 2kg. sapında hurma aldık. Tunus hurması imiş. Daha sonra perakendecileri dolaştık. 5 dirhemden 50 dirheme kadar çeşitli renk ve büyüklükte hurmalar satılıyor. Oradan da damak zevkimize uygun hurmalar aldık. Ana caddede yürüyerek meyvecilerin olduğu başka bir çarşıya denk geldik. Bir büfenin önüne oturarak portakal suyu (tanesi 5 dirhem) sıktırarak içtik. 7 dirhemden muz, 13 dirhemden çok iri çilek aldık. Bir de ufak kavun görünümünde çerimaya meyvesi aldık. Tadı güzel ancak çok çekirdekli bir meyve olan çerimaya biraz pahalı bir meyve.(20 dirhem).Kaktüs meyvesi de tanesi 1 dirhem. Biraz dinlendikten sonra 5. Muhammet Meydanına gitmek için bir petit taksiye bindik.(20 dirhem).Taksi bizi yollar kazıldığı için bir yerde indirerek meydanın ilerde olduğunu söyledi. Biz de yürürken toptan meyve ve sebzeciler çarşısına denk geldik. Meydanı bulmakta çok zorlandık. Nihayet meydana ulaştık. Meydandaki parkta oturarak dinlendik. Resimler çektik. Tekrar otele dönmek için petit taksi bekledik.(20 dirhem) Bir gün sonra İstanbul’a döneceğimizden valizlerimizi yerleştirmek için odamıza çıktık. İnternetten maillerimize baktık. Valizlerimizi yerleştirerek yattık.

Benzer Yazılar

UÇMAKDERE Tekirdağ’da Bir Rüya Köy Tekirdağ’ın Şarköy ilçesine bağlı eski bir Rum köyü olan Uçmakdere Marmara Denizinin kıyısında ve Işıklar Dağı&rs...
GEMİ İLE YUNAN ADALARI- MYKONOS Kalimera: Merhaba Gemimizde yaptığımız sabah kahvaltısından sonra saat 8.00 civarında Mykonos Limanına yanaşıyoruz. Liman(New Port) şehrin sol tar...
İğneada (Trakya’nın İncisi) Hafta sonumuzu, methini dostlarımızdan sık işittiğimiz İğneada’da geçirmek üzere cumartesi sabahı yola çıktık. Otoyoldan gide...
Balkanlar Makedonya Kalkandelen(Tetova) 15 Mayıs 2013 Çarşamba Makedonya’nın üçüncü büyük şehri olan Kalkandelen(Şu andaki ismi Tetova) Şar Dağları eteklerinde ve Vardar Ovasında kurulmuş...