Taşkent Özbekistanın başşehri Tarihi İpek Yolu

Taşkent Özbekistan’ın başşehri.

21 Haziran 2018 Perşembe

Samir Otelde  biraz dinlendikten sonra Taşkent’i gezmek için  dışarıya çıktık.140 nolu otobüse binerek Emir Timur Meydanına gittik. Burada Emir Timur’un büyük bir heykeli var. Heykel bir parkın içinde.Yakınında Müstakillik meydanı ve Sanat Müzesi var. Müze kapanmak üzere idi.İçini gezmemize müsaade ettiler. Sanat Müzesinin tam karşısında ise Prens Romanov Sarayı var. Ancak  haftada bir gün ziyarete açık olduğundan içeri giremedik. Bahçesini çevreleyen demir parmaklıkların arkasından sarayın resmini çekebildik. Parktan daha aşağılara yürüdüğümüzde ise yerel ressamların resimlerini bir cadde boyunca sergilediklerini gördük. Oradan yemek yemek için bir lokanta ararken güzel bir meydanda “Milli Türk Taomları” yazısını görerek o Türk restoranına gittik. Şaşlık kebabı yedik. Bol bol Türk çayı içtik.Bizimle çok ilgilendiler. Sahibi Türkmüş. Sohbet ettik. Otele dönmek için durakta bayağı bekledik .En sonunda bir Özbek bizi taksiye bindirip paramızı ödeyerek bizi otele gönderdi.

22 Haziran 2018 Cuma

Sabah saat 07.30 da Samir Oteldeki kahvaltıdan sonra dışarıya çıktık. Kahvaltıda peynir, yumurta ve siyah ekmek vardı. Otelin yakınındaki duraktan 140 numaralı otobüs ile Uzbekistan Otelinin önüne geldik. Şehri gezdiren iki katlı “sightseeing” denilen gezi otobüsleri bu otelin önünden kalkıyor. Bu arada üniversitede İngilizce eğitimi gören çok tatlı ve alımlı bir kız olan  Emine ile tanıştık. İngilizcesini ilerletmek için bizimle gelmeyi teklif etti. 2 kişi için 100.000 som ödedik. O da kendi parasını ödeyerek bizimle bütün gün gezdi. İlk defa Tv.Kulesini gezdik.  Dere kıyısındaki Minör Camisine gittik. Daha sonra Hz.İmam Camisine gittik.(Barak Han ) Hz.Osman’ın Kuranı Kerimi burada ayrı bir binada sergileniyor. Fakat içerde resim çekilmiyor.Ancak binanın dıştan resmi çekiliyor. Dünyanın en büyük ikinci kur’anı olan bu kuran Timur tarafından Semerkant’tan buraya getirilmiş. Daha sonra Abdülkasım Medresesini gezdik.

Öğleyin Chorsu Pazardan (kapalı pazar)kiraz, kayısı ve erik aldık.Pazar çok büyük. Günlerden cuma olduğundan Abdülkasım Medresesinin karşısında mavi kubbeli yeni camide cuma namazı kılınırken ben de oturarak dinlendim.Başka bir yoldan taksi ile otele döndük. Saat 16.00 idi ve çok yorgunduk.