Semerkand Tarihi İpek Yolu

23 Haziran 2018 Cumartesi

Sabah saat 08.30 da Samir Otel deki kahvaltıdan sonra bir taksi ile  Sabir Rahimov denilen Taşkent ‘ten Semerkant’a giden dolmuş taksi garajına geldik. 4 saatte Semerkant’a vardık. Taksi çok rahatsızdı ve sıkışık vaziyette yolculuk yaptık. Hava sıcaklığı 40 derece idi ve ben güneşli tarafta oturmak zorunda kaldım. Otelin yeri iyi.Otel eski bir otel. Fakat odaları geniş ve temiz. Mobilyalar gayet güzeldi. Biraz dinlendikten sonra önce Timur’un heykelinin olduğu parka gittik.Daha sonra yolun karşısında bulunan mezarını ziyaret ettik.

Otele yakın bir yerdeki Semerkand Restorana akşam yemeği için gittik. Restoran çok şık. Bahçesi çok hoş restore edilmiş. Disco kısmı var. Şaşlık kebabı yedik. Ayrıca bahçede yerel müzik yapan bir gurup vardı. Otele ancak 22.00 de dönebildik.

24 Haziran Pazar

Semerkand

Özbekistan’ın en eski ve üçüncü büyük şehri olan Semerkand, Cengiz Han ve Abbasiler  gibi birçok uygarlığın etkisinde kalmış ;14.yüzyılda Timur İmparatorluğunun başşehri olmuştur. Şehir merkezinde Timur’un Mezarı Gur Emir, karısı Bibi Hatun Camisi, Registan Meydanında Uluğbey Medresesi, Sher-Dor Medresesi,Tilya Karı Mescidi, Hazreti Hızır Camisi, İslam Kerimov Mezarı, Chorsu Pazar denilen kapalı büyük Pazar en önemli gezilecek yerlerdir.

Bulunduğu meydana adını veren Registan Türkçede “kumlu yer” demektir.Uluğbey tarafından 15.yüzyılda kurulan meydanda 3 medrese yer almaktadır. Uluğbey, Tilya Karı ve Sher Dor. Semerkand 2001 yılında Unesco tarafından dünya mirası listesine alınmıştır.

Registan meydanından yürüyerek yarım saat uzaklıktaki Bibi Hatun medresesine geldik. Türbesi  ayrı bir binada ve yerin altında. Bu binaya  biletle giriliyor. Biz binanın girişinden  mezarın olduğu alt kata baktık ve çıktık. Orada dua okunuyordu.

Semerkand’ın pazarına” siyop “pazarı deniliyor. Orada bayağı meyve alışverişi yaptık. Minibüse yanlış binmişiz. İndik ve taksiye binerek ” Hotel Royal Palace” adındaki otelimize geldik.

25 Haziran Pazartesi

Semerkand

Gece hiç uyumadık. Kayısı ishal yaptı. Saat 15.00 e kadar yattım. Hz. Hızır Camisi ve eski cumhurbaşkanı İslam Kerimov türbesini ziyaret ettik. Saat 18.00 de otele döndük. Otele 12 dolar ayrıca vergi olarak ödedik. Semerkand restoranda yemek yedik ve yattık.