ESKİŞEHİR Türkiye’de Bir Avrupa Şehri

Gidip görenlerin anlattıkları ve çeşitli gazetelerde okuduklarım bana bir Eskişehir gezisi yapmamı düşündürdü doğrusu. Böylece görmek istediğimiz yerlerin en başına Eskişehir’i koyarak Ekim ayının 13ünde trenle yola çıkmaya karar verdik.

İstanbul Haydarpaşa tren istasyonundan saat 11 de hareket eden Boğaziçi Ekspresine binerek yola çıktık. Trenlerimiz gerçekten çok rahat ve lüks. Ayrıca çokta ucuz. Gidiş geliş 32 TL. Ancak havalandırma çok kötü idi. Hava soğuk olmasına rağmen klima 4 saat boyunca soğuk hava üfledi ve herkesi titretti. Tren şefine defalarca söylememize rağmen hiçbir şey yapmadılar.

Yol boyunca Söğütlüçeşme, Bostancı, Pendik, İzmit, Sapanca, Adapazarı, Arifiye, Ali Fuat Paşa, Bilecik, Bozüyük İstasyonlarına uğrayarak Eskişehir Garına geldik.

Büyük ve modern bir gar binasını arkada bırakarak bir taksi ile kalmak için yer ayırttığımız Belediye Konuk Evine vardık. Biraz dinlendikten sonra gezmek için can attığımız Eskişehir sokaklarında kendimizi bulduk.

Porsuk Çayı şehrin tam ortasından akıyor.13 km’lik yatağı temizlenmiş ve bir akarsudan ulaşım ve turistik amaçlı faydalanılmasına yönelik çalışmalar yapılmış. Çayın kente giriş noktalarına çamur ve kum tutucu tesisler inşa edilmiş. Ayrıca 8 adet su seviye kontrol yapısı inşa edilmiş. Çevredeki yapıların temellerine su sızdırmasını önlemek için ve afet risklerine karşı tedbirler alınmış. Bugün Porsuk Çayında Amsterdam tipi üstü ve yanları açılır kapanır cam kaplı tekneler ve Venedik tipi gondollar hizmet veriyor. 25 kişilik tekneler 1TL, gondollar 10TL.

Porsuk Çayı üzerinde yenilenmiş 24 adet köprü bulunuyor. Bu köprülerin hepsi rengârenk demir korkuluklarla kaplı ve üzerleri birbirinden göz alıcı heykellerle, otantik sokak lambaları ve çiçeklerle süslenmiş. Çiçekler çok çeşitli ve öyle güzel peyzaj düzenlemeleri yapılmış ki anlatmak mümkün değil.

Bizde Köprübaşı’nı sora sora bulduk ve bir tekneye bindik. Porsuk Çayını içimize sindire sindire etrafı seyretmeye başladık. Gerçekten Porsuk Çayı Eskişehir’in kalbi. Rengârenk boyalı sokak lambalarının süslediği minik köprülerin altından geçerek sanki hayal dünyasında yüzüyor gibiydik. Sonra havuz denilen yere girdik. Suyun içinde ve teknenin arkasında tahta kapı kapandı ve suyun seviyesi yarım metre kadar düştü. Sonra suyun içinde ve önümüzdeki tahta kapı açıldı ve tekne hareket etti. Böyle iki havuza daha girerek suyun seviyesi çıkış noktamıza göre bir buçuk metre düşmüştü. Teknemiz yavaş yavaş ilerleyerek Kent park iskelesine yanaştı. Bizde kaptanın yardımları ile iskeleye çıktık.

Kent park, Eskişehir halkının deniz keyfi yapabilecekleri 350 metre uzunluğunda yapay plaj, açık ve kapalı yüzme havuzları, kent evi, lokantaları, gölet, at binme alanları, heykellerle donatılmış yürüyüş yolları ve büfeleri kapsıyor. Bir günde ancak gezilebilecek çok geniş bir alana yayılmış. Tekne bizi beklediğinden koşturarak dolaştık ve tekrar bindik. Zaten hava da bayağı soğuktu. Dönüşte teknemizde başka gruplar vardı. Onlar da İstanbul’dan gelmişler. Eskişehir’e hayran kaldıklarını belirttiler. Dönüşte de 3 havuza tekrar girerek; bu sefer gidişin tam tersi bir buçuk metre yükselerek yolumuza devam ettik ve Köprübaşı Semtinde iskeleye çıktık. Hava kararmıştı. Karnımız da acıkmıştı. Eskişehir’in meşhur çiğböreğini için papağan lokantasına girdik. Sahibi hanım bizi karşıladı. Çiğ börekler hemen geldi. Gerçekten çok nefisti. Un, su ve tuzdan ibaret hamuru ile soğan ve kıymadan ibaret olan içi çiğböreği meydana getiriyor. Yağda kızartılıp sıcak yeniyor. Çiğböreğin yanında tabii ki ayranımızı da içtik ve hemen bir taksiye atlayarak kalacağımız Belediye Konuk Evine geldik. Güler yüzlü personeli ve çok temiz odaları ile tam istirahat edilecek bir yer. Televizyonumuzu açtık ve dinlenmeye çekildik. Devamı gelecek yazımda. Sevgiler.

Benzer Yazılar

GEMİ İLE YUNAN ADALARI-GİRİT Rodos Adasından gemi ile saat 21.00 de hareket ederek ertesi gün sabah kahvaltısından sonra saat 9.00 civarında Girit Adası Heraklion(Irakleio)...
Küçüksu Kasrı Padişah ve yakınlarının dinlenme yeri olarak bilinen kasırların en önemlilerinden biri de Beykoz ilçesinde ve İstanbul Boğazının en gü...
Balkanlar Makedonya Kalkandelen(Tetova) 15 Mayıs 2013 Çarşamba Makedonya’nın üçüncü büyük şehri olan Kalkandelen(Şu andaki ismi Tetova) Şar Dağları eteklerinde ve Vardar Ovasında kurulmuş...
Florida Florida, ABD'nin eyâletlerinden biridir. 140.098 km²'lik bir alan kaplamaktadır. Florida'nın güney kısmı genelde düzlükle...