Erzurum Dadaşlar Diyarı

24 Eylül 2014 Salı

Yusufeli’nden akşam üzeri ayrılıp Erzurum’a döndük. Yorgun argın otel Amillere geldik.

25 Eylül 2014 Çarşamba

Sabah kahvaltıdan sonra Erzurum’u gezmeye çıktık.

Erzurum, Anadolu’nun en eski yerleşim yerlerinden biridir. Palandöken Dağlarının eteklerinde kurulu olan şehir, doğu ile batıyı birbirine bağlar.

M.Ö.4900 yıllarında kurulmuş olan Erzurum’da bir çok kavimler yaşamış olduklarından çok zengin bir tarihe sahiptir. Hem kış turizmi, hem tarihi eserlerin zenginliği dolayısıyla kültür turizmi açısından gelişen bir potansiyele sahiptir.

Erzurum’da gezilecek yerler:

Erzurum Kalesi, Üç Kümbetler, Çifte Minareli Medrese, Rüstempaşa Medresesi, Saat Kulesi, Lalapaşa Camisi, Ulucami, Muratpaşa Camisi, Yakutiye Medresesi, Arkeoloji Müzesi, Atatürk Evi, Palandöken Kayak Merkezi

Erzurum’da mutlaka yapılması geren şeyler:

Oltu taşından takı veya teşbih almak, çağ kebabı , kışın Palandöken’de kayak yapmak.

Kars’ta başlayan yolculuğumuz Erzurum’da biterken çok güzel yerler gördük ve mutlu olarak İstanbul’a döndük.

Benzer Yazılar

Tortum Gölü Ve Tortum Şelalesi 23 Eylül 2014 Salı Dün güzel bir yolculuk yaparak Doğubeyazıt'tan Erzurum'a geldik. Taşlıçay ve Ağrı'dan geçtik. Yollar çok güzel yapılmış. Geçtiği...