Damnoen Saduak Floating Market(Yüzen Çarşı)

16 Mart 2019 Cumartesi

Sabah saat 07.00 Bangkok’taki otelden tur minibüsü bizi aldi. Bütün minibüsler Khaoson Roadda toplandı.Rehberler eşliğinde yola çıkıldı.Bangkok’a 100 km. uzaklıkta olan yüzen çarşıya 1,5 saatte gidiliyor.Buralara kendi imkanlarınla gitmek çok zor.Halbuki tur satın akarak gitmek hem ucuz, hem yorucu olmuyor.Yüzen çarşının önünde minibüslerden indik.4 saat sonra bizi aynı yerden minibüsümüz alacak. Karadaki hediyelik eşya pazarı ve lokantaların arasından geçerek botlara bineceğimiz iskeleye geldik.İskele dar bir kanalın kenarında ve bot sırası var.Sıra bize geldiğinde 3-4 basamak tahta merdivenden inerek uzun bota bindik.Botlar uzun ve incecik olup yanyana iki kişi oturabiliyor.Arka arkaya oturma sıraları var. Botlar çok sıra olduğundan hemen doluyor ve 150 baht.300 baht ödedik.Botun arkasında idare eden oturuyor. Kanalda yüzlerce bot ilerliyor ve kanalların kenarlarında sıralanmış yüzlerce dükkan mevcut. Birbirini kesen kanallara geçmek için botlar birbirine sürtünüyor.Botların çeşit çeşit motorlusu var, küreklisi var,dıştan takma motorlusu var.Aynı zamanda botlarda yiyecek ve sebze meyve satanlar da var. Bir şey almak istediğinize bot kenara yanaşıyor ve siz alışveriş yapıyorsunuz.Böylece botla kanallarda 2 saat dolaştık.Benim hayatımda en unutamadığım ve unutamayacağım yer burası oldu.Dünyada eşi ve benzeri yok. Sonra tekrar karaya çıktık. 350 Bahta Tayland’a has oyma tahtalı resimler aldım.120 Bahta da meyve alıp yedik. Verilen saatte minibüse binip öğle yemeği yiyeceğimiz yere gitmek üzere yola koyulduk. Orada bizi tekrar botlara bindirerek yemek yiyeceğimiz yere götürdüler. Kanal boyunda yerli halkın yaşadığı evlerin ve bahçelerin önünden ilerledik.Onların yaşam tarzlarını gördük.Her yer orman , çiçek yetiştiriyorlar.Meyve sebze yetiştiriyorlar. Hayatları pek kolay değil.Öğle yemeğinde pilav ve salata çok lezzetliydi. Minibüs bizi buradan aldı ve Kwai Köprüsüne doğru yola çıktık.