Buhara 1 Tarihi İpek Yolu

Buhara

26 Haziran 2018 Salı

Sabah Semerkand Royal Palace Hoteldeki kahvaltıdan sonra vedalaşarak dışarı çıktık. Bir taksi ile Buhara taksi garajına geldik. Özbekistan’da ulaşım ucuz olduğundan her yere taksi dolmuşları var. Taksilere 4 kişi biniyor. Sıkı bir pazarlık yapılıyor.4 saatlik yol için iki kişi 90.000 Özbek somu ödedik. Yolda ayran içmek için mola verildi. Burada içecekler küçük bir tasla ikram ediliyor. Bir de otogaz almak için mola verdik.Özbekistanda arabalar otogaz kullanıyor. Gaz istasyonlarına girmeden bütün yolcular indiriliyor. Yani istasyonlara yolcu alınmıyor.  Gaz alındıktan sonra taksi sizi bekleme yerine gelip alıyor. Siz de o arada dinlenmiş ve diğer ihtiyaçlarınızı karşılamış oluyorsunuz.Yollardaki tuvaletler çok kötü. Yerde sadece bir delik ve genelde su yok.Saat 14.30 da Buhara’ya vardık. Ve taksi bizi kalacağımız Kukeldash Otelde bıraktı. Otel tam şehir merkezinde ve her yere yürüyerek gidilebilir mesafede. Ayrıca çok temiz ve otantik dekore edilmiş. Danışmada çalışan ” Ramzah” harika ve çok çalışkan bir genç. Bana hep ” annecim” diye hitap etti ve bizim bütün istediklerimizi koşarak yaptı. Türkçe bildiği için her konuda yardımcı oldu.Kendisine ayrıca teşekkür ediyoruz Ramzah.

Otelde biraz dinlendikten sonra dışarıya çıktık.Otelimiz şehrin ortasında Buhara’ya adeta can veren Leb-i Havuz meydanına çok yakın. 20 metre diyelim. Meydanın ortasında  bu meydana adını veren fıskiyeli bir havuz var. Etrafında büyük çınar ağaçlarını çevirdiği bir park var. Bir de eşeğe düz binmiş bir Nasrettin Hoca heykeli var. Daha dışta ise üç tarafta medrese denilen tarihi yapılar var. Nadir Bey Divan Medresesi, Abd AlAziz Khan Camisi, Uluğ Bey Medresesi, Kalyon Minaresi ve Camisi. Mir-i Arab Medresesi Leb-i Havuz etrafında toplanmış. Havuzun 3 kenarı restoran haline getirilmiş. Bilhassa geceleri canlı Özbek müziği ve fıskiyelerle çok hoş görüntü veriyor.Diğer tarafta da deve heykelleri var. İnsanlar develerin üstüne binip resim çektiriyorlar. Gündüz hava sıcaklığı 40 derecelerde idi. Onun için oranın halkı geceleri bu parka gelip serin serin oturuyorlar. Geceleri bayram yeri gibi.  Buhara Unesco Dünya Mirası listesine alınmış bir şehir. Tertemiz caddeleri alışveriş yapılacak dükkanları ile görülmeye değer. Kapalıçarşıları harika.. Minyatür satan dükkanları çok fazla.