Balkanlar Meşhed-i Hüdavendigar

Balkanlar Hırvatistan Karadağ Kosova

Dubrovnik’ten Priştine’ye

27 Mayıs 2013(14.Gün)

Hırvatistan’ın tarihi şehri Dubrovnik’i geride bırakarak saat 15.10 da Libertus-kolodvar firmasına ait otobüsle Karadağ’ın başşehri Podgorica’ya doğru yola çıktık. Üsküp’e Podgorica, Kotor, Budva, Piriştine yolu ile döneceğiz.

Saat 16.00 da Hırvatistan-Karadağ sınır kapısı Solina’ya geldik. 16.15 te Karadağ’a girdik. Kotor şehrine kadar otobüs Japon turistlerle doluydu. Kotor’da indiler. Tivat’tan geçerek Budva’ya geldik. Otobüste İngilizce sohbet ettiğimiz hanım da Budva’da indi. Saat 19.30 da Podgorica’ya geldik. Yolculuk 4,5 saat sürdü. Karadağ para birimi Euro olduğundan rahatlıkla yanınızdaki parayı harcayabiliyorsunuz. Saat 21.30 da Priştine’ye hareket edecek otobüse bilet aldık. A.D.İntours firması sefer yapıyor. Bir kişi 16.50 Euro. Garajda otobüsü beklerken yemeğimizi yedik. Otobüs Ulçin’den geldi Podgorica bakımsız bir şehir. Yollar bozuk, asfalt sökülmüş. Yol kenarları ot bürümüş, binalar boyasız ve renksiz.

Gece yolculuğu uzun sürecek. Yaklaşık 8 saat sürdüğünü söylediler. Yolcular otobüste Türkçe konuşup bizimle ilgilendiler. Otobüsün yarısı boştu. Kosova’ya giden dağ yolu tek şeritti ve saatler boyunca tek tük araba geçti. Kosova sınırını geçtikten sonra tehlikeli virajlardan geçerek düzlüğe inerken Pec şehrinin ışıkları göründü. Pec şehri yakınlarında mola verdik. Bakkal Arnavut ve Müslüman olduğunu söyledi.

Dükkânın hemen yanıbaşında bulunan bir camekânda Karadağ’da yaşayan av hayvanlarının postlarını doldurarak sergilemişler. Resimlerini çektik. Daha sonra otobüsümüze binerek yola devam ettik. Saat 5.00 te Priştine garajına geldik.

28 Mayıs 2013Salı(15.Gün)
MEŞHED-İ HÜDAVENDİGAR

Meşhed-i Hüdavendigar Türbesi, makam türbesi olarak Priştine’ye 6km uzaklıkta Sultan Murat’ın Kosova Savaşında 1389 yılında şehit olduğu yere yapılmıştır.

Türbe Yıldırım Beyazıt zamanında yapılmıştır. Birçok tahribat ve onarımdan geçmiştir. En son 2005 yılında TİKA’nın katkısı ile Türkiye Diyanet Vakfı tarafından onarılmıştır.

Saat 5.00 te otobüsten indikten sonra çok erken olduğundan garajda oturduk. Bu arada Mitroviçe kasabasından Hasan Beyle tanıştık. Çok muntazam Türkçe konuşan Hasan Beyle kahvaltıyı beraber yaparak sohbet ettik.
Mitroviçe’de büyük bir savaş yaşamışlar. Şu an kasabada sadece Hristiyanlar kalmış. Savaştan sonra kasaba ikiye bölünmüş. Kasabada kalan Sırp askerlerini NATO çıkarmış.

Priştina’da Murat Hüdavendigar’ın mezarını ziyaret etmek istiyoruz.6.30 da otobüs varmış ama gelmeyince 3 Euro vererek taksi ile gittik. Ancak türbeyi çevreleyen avludaki kapı kapalıydı. 8-18 saatleri arasında açık olacağı yazılı ise de kapı 8.15 de açıldı. Kapının dışında bir bank bile yoktu. Otların üzerine oturup bekledik. Neyse kapıyı açan Türbedar Saniye Hanım gönlümüzü aldı. Türbeyi ve külliyeyi gezdirdi. Müzeyi dolaştık. Dualar ettik. Kosova ovasını gördük. Türbe ve külliye Priştine-Mitroviçe yolu üzerinde. Türbedara Abdülhamit tarafından 1854 yılında belge verilmiş. Saniye Hanım 10 Ağustosta mevlit olacağını söyledi. Müzenin açılışını 4.11.2010 tarihinde Recep Tayyip Erdoğan yapmış.

Burada, Kosova Savaşından sonra ovada dolaşırken arkadan vurulmuş ve şehit düşmüş. İç organları ve Kalbi Priştine’de, bedeni de Bursa’da defnedilmiş.

Saniye Hanım bizi evinde ağırladı ve yola kadar geçirdi. Minibüsle Priştine’ye döndük. Saat 10.30 otobüsüyle Priştine’den Prizren’e gideceğiz.

Mitroviçe, Prizren, Priştine, Murat Hüdavendigar, Meşhed-i Hüdavendigar, Pec, Solina.

Benzer Yazılar

CENNET-CEHENNEM-ASTIM MAĞARALARI (KİLİKYA GEZİSİ)... Kilikya turumuza devam ederken Cennet –Cehennem ve Astım Mağaralarına uğramadan geçemezdik. Hava da gayet güzeldi. Düz bir alan...
Kayseri 2 24 Mayıs2014 Cumartesi Kayseri'de gezilecek yerler: Kayseri Kalesi: Şehrin merkezinde olan kale kuzeyden güneye 800 metre, doğudan batıya 200 m...
Rusya Gezisi Petersburg 9 Ağustos 2014 Cumartesi Otelimiz indiğimiz tren garına 250 metre uzaklıkta bulunan Ligovski Caddesi üzerindeki İbis Otel. Gezdiğimiz ülkelerde gen...
Balkanlar Bosna Hersek – Mostar Mostar 24 Mayıs Cuma(11.Gün) Mostar, Mostar Köprüsü ile ünlü ve yakın zamanlarda gördüğü savaş nedeniyle belleklerimize yer etmiş ünlü bir kasab...