Balkanlar Makedonya Ohrid Ve Ohri Gölü

Yaklaşık 6000 yıllık geçmişi olan ve 1395 yılında Osmanlı egemenliğine giren Ohrid, Makedonya’nın en önemli tatil merkezi olup Mavi İnci denilen Ohri Gölü kıyısına kurulmuştur.

Sabah 6.00 da Kalkandelen’de kaldığımız Lirak Otelden kahvaltı yerine verilen paketimizi alarak çıktık. Otelin önünde resim çektikten sonra bir taksi çağırarak(50 Dinar) Kalkandelen otobüs garajına olup geldik. Ohrid otobüs bileti 440 Dinar olup iki kişi için 880 Dinar ödedik. Hareket saati olan 7.00 ye kadar garajda kahvaltımızı yaptık ve meyve suyu(40 Dinar)aldık.(1 Euro 61 Makedon Dinarı). Tam saatinde hareket eden otobüsümüz Mavrova Milli Parkında mola verdi. Gostivar kentinden geçerken yol kenarında Yahya Kemal Kolejini gördük. Yolculuk ikibuçuk saat sürdü. Adresini internetten bulduğum Hayriye Hanım’ın pansiyonuna gittik.(Restoran Neim-Neim Kerimoski. Goce Delcev 71. Telefon 389 70 21 20 66-389 70 21 29 44 –Neim oğlu)) Kendisi 77 yaşında ve herkes tanıyor. Bu yaşında maşallahı var. Eski Çarşının tam ortasındaki pansiyonun alt katı lokanta. Kiraya vermiş. Üst iki katını ise pansiyona çevirmiş. Torunu da kendisine yardımcı oluyor. Kendisi çok güzel Türkçe konuşuyor ve cana yakın. Bol bol sohbet etme imkanımız oldu. Devamlı Türk TV dizilerini izliyordu. Pansiyon odaları tertemiz. Her odada tuvalet ve banyo var. Bir gece için 20 Euro ödeyerek kaldık. Hatta gittiğimiz gece yer yoktu. Bize kendi katında bir oda hazırlattı. Onun için yaz aylarında gidilecekse önceden yer ayırtmak lazım.

Makedonya’nın güneyinde bulunan Ohrid, Antik Liknidos kentinin olduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü denizden 700 metre yükseklikte olup Avrupa’nın en eski ve en derin gölüdür. Göl ve şehir Unesco dünya mirası listesindedir.

Ohrid, 1395 yılında Osmanlıların eline geçmiş olup adım başı bir Osmanlı eser görmek mümkün. 10 cami, 1 tekke,40 kadar da kilise varmış. Pansiyonun yanındaki kıvrılarak çıkılan taş döşemeli dar sokaktan kaleye doğru yürüyoruz. Yolun iki tarafında tek ve iki katlı evler sıralanmış. Kale Makedon Devletinin kurucusu Çar Samuel’in adını taşıyor. Kaleden şehrin ve gölün manzarası nefis. Anlatmak mümkün değil. Ohrid’liler, kendi şehirleri için “Tanrı cenneti çamurdan yaparken bir parça kopup Ohrid’in üstüne düşmüş” derlermiş. Şehir göle bakan tepelerden aşağıdaki düzlüğe kadar uzanıyor. Evler bizim Safranbolu evlerine benziyor. Kale boyunca defalarca yıkılıp tekrar inşa edilmiş.

Çar Samuel göl kıyısında senede ne kadar gün varsa o kadar kilise yaptırmış ama günümüze ancak 40 tanesi gelebilmiş. Kaledeki manzaraya doyamadan aşağı göl kıyısına inmeye başlıyoruz. Bu sefer başka bir yolu seçiyoruz. Yol üzerinde 4000 kişilik oturma kapasiteli antik tiyatro ve St. Klemend ve St. Sofia Kiliselerini görerek ilerliyoruz. Göl kenarına indiğimizde iskeledeki feribotun turistlerin olduğu bazı günlerde Struga’ya çalıştığını öğreniyoruz. Göl çok durgun ve adeta dibi görünüyor. Gölde, Belvica denilen balık haricinde avlanmak yasakmış. Göl kıyısındaki kafelerde Makedon müziği çalıyor. Göl kıyısında biraz yürüyüş yaparak ve çiçeklerle bezenmiş parkın içinden geçerek eski, tarihi Osmanlı Çarşısına yöneldik.

Çarşının iki tarafında küçük lokantalar ve hediyelik eşya satan dükkanlar sıralanmış. Biz de Hayriye Hanımın kardeşine ait restoran Neimski’de oturarak köfte yedik.(350 Dinar)Sokağa konmuş masa ve sandalyelerden meydana gelen yandaki çayhanede de çayımızı içerek dinlendik. Burada herkes Türkçe biliyor. Gece de oturup sohbet ettik ve dondurma yedik. Pansiyona çıkıp Hayriye Hanımla da kandil olduğundan mevlit dinleyip dualar ettik.

Sabah 8.15 otobüsü ile Manastır’a gidip 16.00 otobüsü ile döneceğiz. Ohri-Manastır arası 640 Dinar)
Ohrid, Türklerin hiç yabancılık çekmeyecekleri, kendilerini sıcacık bir ortamda adeta evlerinde hissedebilecekleri vize derdi olmayan, Makedonya’nın incisi, ufak bir tatil kasabası.

Benzer Yazılar

Amman Ürdün (Jordan) İstanbul Amman 9 Kasım 2017 Perşembe Sabah saat 7.00 de evden çıktık. E-3 nolu otobüs ile Saw Havaalanına geldik.11.25 uçağı ile Ankara aktarmal...
Balkanlar Makedonya Kalkandelen(Tetova) 15 Mayıs 2013 Çarşamba Makedonya’nın üçüncü büyük şehri olan Kalkandelen(Şu andaki ismi Tetova) Şar Dağları eteklerinde ve Vardar Ovasında kurulmuş...
UÇMAKDERE Tekirdağ’da Bir Rüya Köy Tekirdağ’ın Şarköy ilçesine bağlı eski bir Rum köyü olan Uçmakdere Marmara Denizinin kıyısında ve Işıklar Dağı&rs...
GEMİ İLE YUNAN ADALARI- MYKONOS Kalimera: Merhaba Gemimizde yaptığımız sabah kahvaltısından sonra saat 8.00 civarında Mykonos Limanına yanaşıyoruz. Liman(New Port) şehrin sol tar...