Balkanlar Kosova Prizren

Prizren

28 Mayıs Salı2013(16.Gün)

Tepesinde bir Bizans Kalesi bulunan Şar Dağının eteklerinde kurulmuş Prizren adeta bir müze şehirdir. Camileri, hamamları, taş köprüsü, şadırvanı, çarşısı ile Osmanlı döneminde donmuş kalmış bir Kosova şehridir. Kosova’nın güneyinde yer alır.

Priştine’den saat 10.30 otobüsüne bindik. Bilet 4 Euro ve otobüste veriliyor. Saat 12.00 de otogara geldik. Otogar şehir merkezine çok uzak. Bir öğretmen hanımla sohbet ederek merkeze kadar yürüdük. Saat 16.00 ya kadar otel aradık. Merkeze çok yakın bir yerde bulunan Hotel Antika ile geceliği 25 Euro’dan kalmaya karar verdik. Adresi veriyorum. Otel çık güzel ve tertemiz. (044980875-049441884.antika-hotel@hotmail.com)Odamıza yerleştikten sonra Prizren’i dolaşmaya çıktık.

Prizren’i Saraybosna’ya benzettim. Sanki bir Anadolu kasabasındaydım. Ortasından White River-Beyazsu-Akçasu-Bistriça Nehri geçiyor. İki tarafta restoran ve kafeler var. Tarihi bir taş köprüden geçince küçük bir meydan ve ortasında ufak bir şadırvan var. Biraz ilerde Sinan Paşa Camisi var.

Prizren 1455 yılında Fatih Sultan Mehmet’in Komutanlarından İsa Bey tarafından feth edilmiştir.38.000 nüfusu ile Prizren Osmanlı zamanında Kosova’nın en büyük sancağı olmuştur. Şehir uzun yıllar sancak merkezi görevi görmüştür. O yıllarda Prizren’de 1500 dükkan varmış.

1913 yılında Sırp hakimiyetine geçen Prizren’den Türkiye’ye on binlerce kişi göç etmiştir.

1999 yılında NATO müdahalesi ile Kosova’nın bir şehri haline gelmiştir.

Kosova’nın güneyinde Metohiya-Dukacin düzlüğünde yer alan Prizren, kuzeybatısında zengin ovaları olup güneydoğuda Şar Dağına düşen Svilen Tepesi yamaçlarında ve 412 metre deniz yüksekliğindedir. Bugün yaklaşık 200 bin nüfusa sahiptir.
İki katlı bahçeli evleri, dar kaldırımlı sokakları ile tipik bir Osmanlı kasabasıdır. Halkın %70 i Türkçe konuşmaktadır. 590 metre yüksekliğindeki bir tepeye yapılmış olan Bizans’tan kalma Prizren Kalesi gezilecek yerlerin başında gelmektedir.
Bayraklı Cami, saat kulesi, Mehmet Paşa Camisi, hamamlar, Aziz Spas Kilisesi, Aziz Arhancel Manastırı, Sarachane Tekkesi gezilecek yerlerdir.

Sinan Paşa Camisi Balkanların en yüksek minareli camisidir.

Prizren’de için meydandaki lokantalar idealdir. Köfte ve börek satan dükkanlar ön plandadır. Burada et ve sucuğun çok ucuz olduğunu gördük. Biz de kilosu 5 Euro’dan 5 kg. sucuk ısmarladık. Kendileri yapıyorlarmış. Nasıl saklayacağımızı da tarif ettiler. Prizren’de Türk turlarına rastladık.

Ertesi gün Üsküp’e hareket edeceğimizden Hotel Antika’ya döndük. Prizren gerçekten görülmeye değer bir Osmanlı kasabası.

Kosova, Prizren, Sinan Paşa Camisi, Bayraklı Cami, Mehmet Paşa Camisi Aziz Spas Kilisesi, Sarachane Tekkesi, Aziz Arhancel Kilisesi

Benzer Yazılar

Balkanlar Makedonya Üsküp 14 Mayıs 2013 Salı (1.Gün) 17 gün olarak planladığımız 6 ülkeyi (Makedonya, Bosna Hersek, Karadağ, Hırvatistan, Kosova ve Arnavutluk) kapsayan ...
Yaşayan Rönesans PRAG Çekoslovakya’nın başkenti PRAG’da her yer kültür ve sanat eserleriyle dolu.Kültür gezisi denildiğinde ilk akla gelen y...
Mısır Şarm El Şeyh 2 Mayıs 2015 Cumartesi Sina Yarımadasının en güneyinde, Kızıldeniz'de bir cennet. Çölün ortasında bir vaha.Yüzlerce 5 yıldızlı otelin bulunduğu Şar...
GEMİ İLE YUNAN ADALARI- MYKONOS Kalimera: Merhaba Gemimizde yaptığımız sabah kahvaltısından sonra saat 8.00 civarında Mykonos Limanına yanaşıyoruz. Liman(New Port) şehrin sol tar...