Balkanlar Karadağ Montenegro

Budva Saraybosna

22 Mayıs 2013 Çarşamba (9. Gün)

Bugün Saraybosna’ya gideceğiz. Saat 7’de Budva garajına geldik. Budva-Saraybosna otobüs bileti 21.50 Euro. Ayrıca bavul başına 1 Euro alıyorlar. Saat.8.10 da bir minibüsle hareket ettik. Balkan ülkelerinde hiçbir zaman şoförün arkasındaki ön koltuklara yolcu oturtulmuyor. Sadece muavin oturabiliyor. Diğerleri boş oluyor. Biletler numarasız. İsteyen istediği boş yere oturuyor. Yolculuk Karadağ’dan Bosna-Hersek’e 8 saat sürecek.

Budva’dan Karadağ’ın iç kısımlarına girerek önce Çetince’ ye geldik. Güzel bir şehir. Oradan geçerek Karadağ’ın başşehri Podgorica’ya vardık. THY’ nın Podgorica’ya seferleri var. Podgorica büyük bir şehir ve yüksek binalar var. Garajda verilen 5 dakikalık bir molada arabaya yeni yolcular bindi. Yol Danilovgrad-Niksic arasında tamamen dağların arasından uzayıp gidiyor. Hava yağmurlu idi ve sis vardı. Dağ yolu yemyeşil ormanlık bir yol. Kısa kısa onlarca tünelden geçtik. Rijeka Nehri boyunca gidiyoruz. Nehir çok aşağılarda akıyor. Her yer yemyeşil. Bazen de çok uzun tünellerden geçiyoruz. Saat 10.30 da Niksic’e geldik. 11.00 de Niksic’den hareket ettik. Niksic çıkışında ve Rijeka Nehri üzerinde Osmanlılardan kalma iki tane tarihi köprü gördük.
Niksic-Pluzine arası 1 saat. Bu arada Piva Kanyonu muhteşem. Kıvrımlı dağ yamaçlarında ilerlerken kanyon sol aşağılarda kalıyor. Dağ yamacından bakıldığında kanyon kuşbakışı uzayıp gidiyor. Yine tünellerden geçiyoruz. Aşağıdaki manzara ve kanyon şahane görünüyor. Piva Kanyonundan sonra Tara Kanyonu başlıyor. Uzunluğu 17 km. Bir köprüden karşı yamaca geçiyoruz. Aşağılarda bir baraj görünüyor. Bir köprü daha geçiyoruz. Manzara o kadar güzel ki resim çekmeye çalışıyorum. Şoför de arabayı yavaşlatıyor ve manzarayı gösteriyor. Buraları Durmitor Milli Parkı imiş.
Saat 12.40 Karadağ sınır kapısı Metaljka’ya geldik. Arabadan inmeden pasaportlarımızı topladılar. Deredeki bir köprüden geçerek 10 dakika sonra Bosna Hersek sınır kapısına geldik. Sınırda 5 adet prefabrik yapı hizmet veriyor.

Yazımın devamını Saraybosna yazımda anlatacağım.

Benzer Yazılar

MARDİN Mardin, tarihi İpek Yolu ve Mezopotamya Ovası üzerinde 7000 yıldır çeşitli uygarlıkların yaşadığı ve çeşitli mezhep, etnik gurup ...
Balkanlar Makedonya Ohrid Ve Ohri Gölü Yaklaşık 6000 yıllık geçmişi olan ve 1395 yılında Osmanlı egemenliğine giren Ohrid, Makedonya’nın en önemli tatil merkezi olup Mavi İnci denilen Ohri ...
Balkanlar Makedonya Struga ve St.Naum 18 Mayıs 2013 C.tesi (5.Gün) St. Naum ve Struga doğal güzellikleri ve tarihi eserleri ile Makedonya ‘da mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında ...
Güneydoğu Asya’nın Kalbi Malezya Kuala Lumpu... 9 Şubat 2016 Salı Malayca 'da" çamurlu kavşak" anlamına gelen adıyla Malezya'nın göz kamaştırıcı başkenti Kuala Lumpur, Asya'nın en enteresan şehir...