Balkanlar Bosna Hersek Sarı Saltuk Tekkesi

Sarı Saltuk Tekkesi Blagay

25 Mart Cumartesi(12.Gün)

Sarı Saltuk Tekkesinin bulunduğu Blagay Mostar’a yakın bir köydür. Sabah Mostar’da kaldığımız Dino Hostel ya da Tanya’nın pansiyonunun balkonunda kahvaltımızı yaparak Blagay’a gitmek üzere yürüyerek garaja geldik. Blagay otobüslerinin saatleri gidiş 10.30, 12, 17,19. Dönüş 11, 12.30, 17.30, 19.30.
Biz de 10.30 otobüsüne 2.10 Km. ödeyerek bindik. 10 numaralı şehir içi otobüsü çalışıyor. Yolculuk 25 dakika sürüyor. Blagay’da otobüsten indikten sonra da Tekke’ye gitmek için 10 dakika daha yürümek gerekiyor. Yol üzerinde köylüler yetiştirdiklerini satıyorlar. Türkçe konuşan bir aileden çilek satın alarak yedik. Nar suyu ve kiraz da satıyorlardı. Bize bayağı bir indirim yaptılar.

Buna Nehrinin çıkış yeri dağın altındaki mağara. İnsan görünce hayretler içinde kalıyor. Karşınızda bir dağ ve altındaki mağara ağzından sular çıkıyor ve nehir halinde akıyor. Saniyede 43bin litre ile Avrupa’nın en güçlü kaynağı. Suyun derecesi çok soğuk, 10 derece. Yanı başında, dağın yamacına inşa edilmiş erenlerden Sarı Saltuk Hazretleri’nin 550 yıllık Bektaşi tekkesi var. Tekke 2 katlı ahşap bir yapı. Tekkeye bitişik türbede Sarı Saltuk Hazretleri ve tekkenin şeyhliğini yapan Aşık Paşa’nın sandukaları var. Evliya Çelebi burayı ziyaretten sonra bu türbe tekkeye eklenmiş. Tekkenin üst katına çıkıp odaları geziyor; dualar ediyoruz. Tavanların ahşap işçiliği çok güzel.

Buna Nehrinin azgın sularını seyrederek köprüden karşıya geçiyoruz. Diğer yakada balık lokantaları var. Ayrıca tekkenin bahçesinde de lokanta var. Öğle yemeğimizi Mostar’da için 12.30 otobüsüyle Mostar’a dönüyoruz.
Öğleden sonra Türk izlerini taşıyan tarihi Poçitel Türk Köyünü ziyaret edeceğiz.

Blagay, Bosna Hersek, Mostar, Sarı Saltuk Tekkesi, Aşık Paşa, Evliya Çelebi, Buna Nehri

Benzer Yazılar

AZİZE TEKLA MANASTIRI(Kilikya Gezisi) Kız Kalesi harabelerini gezdikten sonra ilk Hıristiyan azizesi olarak bilinen Azize Tekla Manastırını ziyaret ediyoruz. Aya Tekla da denilen manas...
FAS-AFRİKA’NIN GÖKKUŞAĞI (3.Gün) RABAT-TANCA (16 ŞUBAT Perşembe) Sabah 6.47 treni ile Tanca’ya gideceğimizden 5.30 da uyandık. Rabat’ta Hotel Capitol’de ge&cc...
Balkanlar Arnavutluk Tiran ve İşkodra 19 Mayıs 2013 Pazar (6.Gün 15.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun eline geçen Arnavutluk, Balkan Yarımadasında Adriyatik ve İyon Denizlerine kıyısı ola...
KUTSAL TOPRAKLARA YOLCULUK İSTANBUL AMMAN KUDÜS İSTANBUL AMMAN 30 OCAK 2013   UMRE: Hac zamanı dışında Kâbe-i Muazzama’yı ziyaret ve tavaf ile Safa ve Merve arasınd...