Balkanlar Bosna Hersek Saraybosna(2)

23 Mayıs 2013 Perşembe(10.Gün)
Saraybosna, Dinar Alplerinin çevrelediği ve içinden Miljacka Nehrinin geçtiği, 4 milyon nüfuslu Bosna Hersek’in başşehridir.
Dün geldiğimiz Saraybosna’daki gezimize bugün de devam edeceğiz.
Sabah kahvaltısından sonra 1992-1995 yılları arasında yaşanan hazin savaşın şehitlerinin ve Aliya İzzet Begoviç’in mezarının bulunduğu şehitliğe gittik. Hafif meyilli bir araziye kurulmuş şehitliğin üst tarafında Begoviç’in mezarı var. Şehitlik çok bakımlı. Mezarlığın karşısında bulunan evlerde kurşun delikleri var.
Ferhadiye Camisi Osmanlılardan kalma olup halen restorasyonu sürüyor. Kapalı olduğu halde izin alarak içine girdik. Mimar Nihat Cengiç aslen Çankırı’lı imiş. İtalya’da okumuş. Karısı Eliza Cengiç ve diğer iki kişi ile restorasyonu yapıyorlar. Onlarla uzun uzun sohbet edip bilgiler aldık ve resim çekildik.
Başçarşı’da porsiyonu 7 KM’den köfte (cevapcici) yiyerek gezmeye devam ediyoruz. Dondurma ve Boşnak böreği da buraya has tatlardan olup hele dondurması çok lezzetli. Hem ucuz hem bol bol veriyorlar.
Başçarşı’ya yürüme mesafesinde bulunan Yunus Emre Kültür Merkezine rastladık. Bize çay ikramında bulundular.
Yine oralarda Anadolu Ajansı bürosunu gördük.
Saraybosna’nın Ilıca Bölgesinde bulunan savaş tünelini görmek üzere otobüsle gittik. Ama ne yazık ki kapalı imiş.
Şehre döndüğümüzde akşam olmak üzere idi. En iyi Boşnak böreği satan yeri sorduk. Sokak arasında ufacık bir yeri tarif ettiler. İçerde 3-4 kadın çalışıyordu. Biz de bir masaya oturduk. Zaten içerde 2 masa vardı. Yan masada oturan binbaşı ve eşi ile tanıştık. Binbaşı Birleşmiş Milletlerde görevliymiş, eşi de onu ziyaret için Ankara’dan gelmiş. Bir porsiyon böreği iki kişi zor yedik. Yanına kaymak diye yoğurt koymuşlar. Sacta yapılan Boşnak böreği 2010 yılında dünyanın en iyi böreği seçilmiş. Binbaşı ile sohbetimiz esnasında Saraybosna’da 23 milletin askeri olduğundan ve 250 bin askeri ile Türkiye’nin en fazla askeri olan 2. ülke olduğundan bahsetti. Biz orada börek yerken müzik olarak ilahiler çalıyordu. Binbaşı ısrarla paramızı ödedi. Gece orada uzun uzun sohbet ettik.
Yarın trenle Mostar’a gideceğiz.

Kelimeler: Bosna Hersek, Saraybosna, Başçarşı, Aliya İzzet Begoviç, Ferhadiye Camisi, Boşnak böreği

Benzer Yazılar

Tortum Gölü Ve Tortum Şelalesi 23 Eylül 2014 Salı Dün güzel bir yolculuk yaparak Doğubeyazıt'tan Erzurum'a geldik. Taşlıçay ve Ağrı'dan geçtik. Yollar çok güzel yapılmış. Geçtiği...
Mardin (Deyrülzafaran Manastırı) Mardin’i gezdikten sonra Midyat’a giderken Deyrülzafaran Manastırı’nı görmek istedik. Mardin’de Zinciriye Medreses...
Kars Tarihin Penceresinden Serhat İllerine Bir Yol... 18 Eylül 2014 Perşembe Sabah saat 9.30 da evden çıktık.Kavacık otobüs durağından E-3 numaralı otobüse binerek Sabiha Gökçen Havaalanına gittik.12.50 ...
Hammamet Tunus’un Sayfiyesi 12 Şubat 2014 Çarşamba (3.Gün) Başşehir Tunus'ta otelimiz Carlton'dan bir taksi ile otobüs garajına geldik. Hammamet'e gidecek otobüse binerek 65 k...