Balkanlar Bosna Hersek Saraybosna

22 Mayıs 2013 Çarşamba(9.Gün)

Saraybosna, 4 milyon kişinin yaşadığı Bosna-Hersek’in başşehridir. Dinar Alplerinin çevrelediği Saraybosna’nın tam ortasından Miljacka Nehri geçer.

Katoliklik, Müslümanlık, Ortodoksluk ve Musevilik burada yüzyıllardır birlikte süregeldiğinden; burası Avrupa’nın Kudüs’ü gibidir.
Osmanlılar 1463 yılında burayı fethettiklerinden(2.Mehmet zamanında) Osmanlı eserleri her yerde görülmektedir. 1984 kış olimpiyatları burada yapılmıştır. Bosna savaşı sırasında 1992-1995 yılları arasında dünya savaş tarihinde en uzun kuşatmaya maruz kalmıştır. Nüfusu 2002 nüfus sayımına göre 619 bin civarında olan Saraybosna’da Sırpça, Boşnakça, Hırvatça konuşulmaktadır. Türkiye’den giden turların artması ile birlikte Başçarşı civarında Türkçe konuşulmaya başlanmıştır.

Karadağ sınırını geçtikten sonra da kanyon devam ediyor. Bu kanyonlarda rafting yapılıyor. Yol o kadar dar ki iki araba yanyana çok zor geçiyor. Foça’ da 20 dakika mola verdik. Foça çok güzel ve modern bir şehir. Ortasından nehir geçiyor. Foça’da yol ikiye ayrılıyor. 1. Yol Saraybosna’ya, ikinci yol Belgrad’a gidiyor. Saat tam 15.00 te Saraybosna doğu garajına geldik. Saraybosna’da iki otobüs garajı var. Ana istasyon üzerinden Dubrovnik, Split, Zagreb, Mostar ve Doğu Avrupa ülkelerine seferler yapılıyor. Doğu garajından ise Novi Sad, Podgorica, Foça, Belgrad’a (Sırbistan ve Karadağ’a) seferler yapılıyor.

Garajdan 500 metre yürüdükten sonra şehir içine gitmek üzere otobüs durağına geldik. Durakta bizimle çok ilgilendiler. Bizi Başçarşı otobüsüne bindirdiler. Başçarşı durağında inerek bir köfteciye girdik. 10 adet köfte, salata ve kaymaktan oluşan porsiyon 5 Euro. Buranın köftesi çok meşhur. Başçarşı’ya çok yakın Sweet Days Tabaci 771000 Sarajevo(Tel:38733239 ve cep 38761268885) e- mail: mirza.mezet@gmail.com adresinde 2 gece 50 Euro ödeyerek kaldık. Stüdyo daire son derece lüks ve tertemizdi. Nehir kenarındaki 3 katlı ev pansiyona dönüştürülmüştü. Biz en üstteki çatı katında kaldık. Hemen valizlerimizi bırakarak Başçarşı’ya çıkıyoruz. Hava yağmurlu olduğundan 4 Euro ödeyerek iki şemsiye aldık. Buranın para birimi KM. 1 Euro 2 KM.

Saraybosna’da gezilecek yerlerin başında Başçarşı Sebil, Latin Köprüsü, 1878-1918 Müzesi, Gazi Hüsrev Bey Camisi, Kurşunlu Medresesi, Ferhadiye Camisi, Monica Han, Savaş Tüneli geliyor.

Başçarşı ve Sebil civarında Boşnak böreği ve köfte yenilebilir. Köfteye “cevapcici “deniliyor. Saraybosna’yı ortadan ikiye bölen Miljacka Nehri üzerindeki tarihi Taşköprü görülmeye değer.

Kanuni Sultan Süleyman’ın halasının oğlunun adının verildiği Gazi Hüsrev Bey Camisini gezdik. Ana kapı namaz vakitleri dışında kapalı. Ama yan taraftan yani kadınların girdiği taraftan camiye girmek mümkün oluyor. Bahçede birkaç Türk turuna rastladık. Akşam namazını camide kılarak pansiyonumuza döndük.

Kelimeler: Bosna-Hersek, Saraybosna, Başçarşı, cevapcici, Sebil, Gazi Hüsrev Bey Camisi, Ferhadiye Camisi, Savaş Tüneli, Latin Köprüsü, Kurşunlu Medresesi, Miljacka Nehri, Foça.

Benzer Yazılar

GÖKSU(İstanbul Boğazı’ndan Bir Köşe) Göksu, kuzeyinde Anadoluhisarı, batısında İstanbul Boğazı, güneyinde Yenimahalle ve doğusunda ise Göztepe Mahallesi ile çevrilid...
Yusufeli Artvin Doğa Sporları Cenneti 22 Eylül 2014 Pazartesi Tortum Gölü ve Şelalesini gezdikten sonra Yusufeli'ne gitmek üzere Tortum Şelalesi sapağındaki küçük lokantanın bahçesinde ...
HASANKEYF(Sular Altında Kalmasın) Mardin Otogarında minibüse binerek yaklaşık bir saat yolculuktan sonra Midyat’a geldik. Mardin Midyat arası 71 Km. Midyat otogarından da yi...
Malezya’nın Güneye Açılan Kapısı Johor Bahru... 11 Şubat 2016 Perşembe Kuala Lumpur'dan saat13.30 treni il KL Sentral tren istasyonundan trene binerek 7 saatte Malezya'nın en güney ucunda bulunan...