Balkanlar Arnavutluk Tiran ve İşkodra

19 Mayıs 2013 Pazar (6.Gün
15.yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun eline geçen Arnavutluk, Balkan Yarımadasında Adriyatik ve İyon Denizlerine kıyısı olan bir ülkedir.
Arnavutluk-Makedonya sınır kapısı Kafasan’da pasaport kontrolünden sonra Struga’dan bindiğimiz kırmızı minibüs bizi Arnavutluk’un başkenti Tiran’ın merkezindeki büyük meydanda bıraktı. Komünizm zamanında ülkedeki kilise ve camiler yıkılmış; halk dinsizleştirilmeye çalışılmış. Halkın %60 ı ateist. Ancak Ethembey Camisi müze olduğu için bu yıkımdan kurtulmuş. Ethembey Camisi bu meydanda bulunuyor. Camini hemen yanında bir saat kulesi bulunuyor. Meydanın etrafında opera ve bale binası, müze, belediye ve diğer devlet binaları bulunuyor. Meydanın ortasında da İskender Bey heykeli var. Arnavutlar kendilerini ilk birleştiren kişi olan İskender Beyi her zaman anmaya devam ediyorlar. İskender Beyin savaşta kullandığı keçi desenli arma Arnavutluk devlet binalarının girişinde görülüyor.
Biz Tiran’da kalmayı planlamıştık. Ethem Bey Camisini ve saat kulesini gezip bilgiler aldıktan sonra baktık ki Tiran da gezilecek başka yer yok. Planımızı değiştirip İşkodra’ya gitmeye karar verdik. Camide tanıştığımız Adrian adındaki genç bizi müzenin önünden garaja gidecek otobüse bindirerek garaja getirdi. Yanımızda Arnavut parası lek olmadığından otobüs paramızı ödedi. Biz de kendisine Euro verdik.
İşkodra biletimizi 5,5 Euroya aldık. Arnavutluk’un kuzeyinde ve İşkodra gölünün güney ucunda bulunan İşkodra’ya girdiğimizde yol üzerinde bir cami ve Türk Bayrağı asılı bir yapı görerek önünde indik. Otobüs yolculuğumuz yaklaşık iki saat sürdü.
İşkodra:
19 Mayıs 2013 Pazar(6.Gün)
İşkodra’da caminin önünde indikten sonra yanında Tür Bayrağı asılı olan binaya girdik. Orayı okula benzetmiştik. Yanılmamışız. Adının Adil Cukali olduğunu öğrendiğimiz genç bizi karşıladı. Odasına buyur etti. Sohbetimiz esnasında bizi İşkodra’da görmekten çok sevindiğini; kendisinin üniversite tahsilini Bursa’da yaptığını ve Türklere gönül borcu olduğundan bahsetti. Okulu merkezi Üsküdar’da bulunan Aziz Mahmut Hüdai Vakfı yaptırmış. Okul ücretsiz olup bu vakıf tarafından destekleniyormuş. Yatılı kız ve erkek kısımları var.
Adil Bey bizi aynı cadde üzerinde bulunan Arifi Kompleksi(www.kompleksiarifi.com) oteline getirdi. Bu çok lüks otelde geceliği 40 Euro vererek kaldık. Otele yerleştikten sonra bizi köfteciye götürdü. İki kişi 5 er köfteye 300 lek ödedik.( 1Euro 132 lek.)
Hava karardığından otele dönerken manavdan peynir, domates, salatalık, kiraz ve elma aldık.
İşkodra:
2o Mayıs 2013 Pazartesi
Sabah kahvaltımızı Kompleksi Arifi adlı otelde yaptıktan sonra Adil Beyin yanına okula gittik. Bize 15 Euro’ya bir taksi kiraladı. Türkçe bilen şoför önce bizi İşkodra manzarasına hakim tepedeki Rozafa Kalesine çıkardı. Surlar ve kale muhteşem. Komünist rejimin hışmından kurtulan Kurşunlu Camisinin minarelerinden yükselen ezan sesi bizi ağlattı. Aşağıda görünen şehir, göl, yemyeşil ova ve diğer tarafta eski şehir, Dalmaçya’ya doğru akan nehir manzaraları adeta bir tablo gibiydi.
Daha sonra İşkodra Gölünün Arnavutluk tarafını kıyıdan gezdik. Göl kıyısında yer yer gazinolar var. Bir de göl kenarında tamir edilen bir minare gördük. Camisi yoktu. Arnavutluk’un ikinci büyük şehri İşkodra’da kendimi Anadolu’daki bir şehirde gibi hissettim. Yemyeşil ovanın içinden geçen nehirler, kaleler, cami. Allah’ım nasıl bıraktık buraları, bu güzel yerleri.

Benzer Yazılar

ATİNA – Gemi ile Yunan Adaları Turu Sabah 7.30 civarında Atina yakınlarında bulunan Lavrion limanına yanaşıyoruz. Turistik gemiler aynı zamanda Pire Limanına da yanaşabiliyor. Ancak ya...
Nabeul (Nebul) Çömlekçiliğin Başkenti Tunus 12 Şubat 2014 Çarşamba(3.Gün) Antik adı Neapolis olan Nabeul (okunuşu "Nebul" ), seramik çömlekçiliğin ve deri el sanatlarının başşehri olarak anıl...
Balkanlar Kosova Prizren Balkanlar Kosova Prizren Prizren 28 Mayıs Salı2013(16.Gün) Tepesinde bir Bizans Kalesi bulunan Şar Dağının eteklerinde kurulmuş Prizren adet...
FAS-MERAKEŞ(8.GÜN) MERAKEŞ–21 ŞUBAT 2012 Salı (8.Gün) Riad Minorisa’da akşamdan Enver’le konuştuğumuz gibi saat 7.30 da uyandık. Enver, riadda ...