Ayutthaya 1(Tayland’ın eski başkenti)

18 Mart2019 Pazartesi

Sabah saat 05.30 da kalktık.Kahvaltıdan sonra saat 06.30 da tur minibüsü otelden bizi aldı.Diğer otellerden de turistler bindi. Bangkok’a 1-1,5 saat uzaklıkta Ayutthaya’ya geldik.Bu tur için öğle yemeği dahil 1.200 Baht(209 TL)ödedik.

1350 yıllarında kurulan ve 14.yüzyılda Burmalılar tarafından yıkılan Ayutthaya, Tayland’ın Bangkok’tan önceki başşehridir.Tapınakların,heykellerin, müze ve fil parkının yer aldığı Ayyutthaya Tarihi Parkı Unesco Dünya Mirası listesinde yer almaktadır.Her tarafa yayılmış kutsal emanet kuleleri ve manastırlar bu eski başşehir hakkında fikir vermektedir.
Wat Mahatmat’taki ağaç köklerinin arasına gizlenmiş buda başı ençok turist çeken yerlerden biridir. Başında bir görevli sizi saygıyla oturarak resim çekmeye yönlendirmektedir. Sırasıyla bir sürü tapınak ve eski şehir kalıntılarını gezdikten sonra kralın yazlık sarayını geziyoruz.İrili ufaklı horoz heykellerinin yer aldığı cadde ve parkı geziyoruz.Yatan buda heykelini gördük. Gezi 14.00 te bitti. Direkt Levent Usta’nın Ottoman Kebap Salonuna gittik.Adana kebap, tavuk şiş ve baklava yedik. Maraş dondurması da güzeldi.Yolda tropik meyveler aldık. Otele döndük.