ATİNA – Gemi ile Yunan Adaları Turu

Sabah 7.30 civarında Atina yakınlarında bulunan Lavrion limanına yanaşıyoruz. Turistik gemiler aynı zamanda Pire Limanına da yanaşabiliyor. Ancak yaz mevsiminde turistik gemi sayısı çok olduğundan limana yanaşmak için sıra beklemek gerekiyormuş. Lavrion Limanı bomboştu. Hemen tur otobüslerine transfer olarak Akropol’e doğru yola çıkıyoruz.

Atina’nın nüfusu 4 milyon. Pire ise 1,5 milyon. Toplam Yunanistan nüfusu 12milyon. Yani İstanbul’un nüfusu kadar.

Atina M.Ö.5. yüzyılda kurulmuş. Mitolojiye göre Atina ismi için Athena ve Poseidon davet edilerek bir mucize göstermeleri isteniyor. Poseidon tuzlu suyu Akropolis’e getiriyor. Athena ise okuyla yere vurduğunda zeytin ağacı çıkıyor. Gölgesi, meyvesi v.s…daha faydalı bulunuyor ve bu yüzden şehre Athena’nın ismi veriliyor. O noktada bir tapınak (Şehir meclisi) yapılıyor ve adına Partenon deniliyor. Yapılan 2.tapınağa da Poseidon adı veriliyor.

{mosimage}Atina’ya bir otoyoldan giriyoruz. Yeni havaalanının adı Venizelos. Atina’da İstanbul gibi 7 tepe üzerinde kurulmuş bir şehir. En güzel caddelerinden birinin ismi Nea İzmir. Yani yeni İzmir. Bu caddede genelde İzmir’den göç edenler yaşıyormuş. Atina şehir turunda Onassis Vakfına ait kalp hastanesi, eski hipodrom sahası, Saronik körfezi ve karşısında üç ada, Akademi Üniversitesi, Parlamento Binası, Zeus Tapınağı, Syntagma ve Omonia Meydanları, tarihi olimpiyat stadyumunu gördük. Parlamento binasında indik. Asker değişimi töreni yapılırken resimler çekildi. Bu arada Yunan Ekonomisinin bozuk durumu ile ilgili gösterilere de rastladık. {mosimage}

Akropolis’e geldiğimizde  bizim Sultanahmet gibi  çok fazla turist olduğunu gördük. 12 euroluk biletle giriliyor Ancak biletlerimiz tur şirketi tarafından alındığından hiç bilet sırası beklemedik. Akropolis, Atina’ya hakim yüksek bir tepeye kurulmuş. Partenon, Nike, Dionysos, Asklepeion kalıntılarının resimlerini çekerek; bu kalıntıların bulunduğu tepede dolaşıyoruz. Tepenin uç noktasındaki seyir yerinden Atina’yı kuşbakışı seyrediyoruz..Uzaklarda ve aşağıda görünen eski tarihi çarşısına ait kalıntılarda muhteşem. Tekrar dönüş için Partenon’dan inerek otobüslerimize biniyoruz.
Saat 15 civarında gemimiz demir alıyor. Ertesi gün 11.30 civarında İstanbul’da karaya ayak bastık.

{mosimage}Ömür boyu unutamayacağımız güzel anılarla, hem eğlenerek, hem dinlenerek, hem de yeni yerler görerek güzel bir hafta geçirdik.

Benim tavsiyem gemi yolculuğu ile tatil için bayramlar haricinde ve yaz aylarındaki zamanlar tercih edilmeli.

Kali nihta: İyi geceler

Benzer Yazılar

Akarsular arasında cennetten bir köşe AĞVA Ağva, Yeşilçay ve Göksu derelerinin Karadeniz’e döküldüğü bölgede oluşmuş delta üzerinde kurulu şiri...
Kutsal Topraklara Yolculuk Umre, Amman ve Cidde AMMAN’DAN CİDDDE’YE 2 Şubat Cumartesi akşamı saat 19.00 sularında Amman Havaalanına geldik. Otobüsten valizlerimizi alarak i&cce...
Balkanlar Meşhed-i Hüdavendigar Balkanlar Hırvatistan Karadağ Kosova Dubrovnik’ten Priştine’ye 27 Mayıs 2013(14.Gün) Hırvatistan’ın tarihi şehri Dubrovnik’i geride bırakarak...
Tortum Gölü Ve Tortum Şelalesi 23 Eylül 2014 Salı Dün güzel bir yolculuk yaparak Doğubeyazıt'tan Erzurum'a geldik. Taşlıçay ve Ağrı'dan geçtik. Yollar çok güzel yapılmış. Geçtiği...